דף הבית / המשבר ופתרונו / הכובשים הבלתי מרוסנים

הכובשים הבלתי מרוסנים

מאמר דעה של ד. טוונג', פסיכולוג מאוניברסיטת סן-דיאגו:

מה שלא תעשו, ה"כובשים" בכל מקרה יישארו לא מרוצים, כיוון שהם מלכתחילה גדלו עם הערכה עצמית מופרזת ועם אשליות בנוגע למבנה העולם שלנו. מילדות גידלו אותם בביטחון, שכל מה שהם עושים הוא חשוב ובעל ערך, ואף אחד לא השכיל לעזור לנוער להכיר בחוסר השלמות שלהם. עכשיו הגיע הזמן להיפגש עם המציאות האכזרית. הצעירים המודרניים הם דור של אנשים אגוצנטריים, שבטוחים כי כל העולם חייב להסתובב סביב הרצונות שלהם. זה הדור הכי מפונק, בטוח בעצמו ומאוהב בעצמו מכל ההיסטוריה האנושית. והאשמה אינה רק של ההורים. כל מערכת החינוך שנכנסה לאופנה עוד בשנות השמונים אשמה בכך. לכאורה, כדי לגלות את הפוטנציאל של הילד, צריך כל הזמן להזין את ההערכה העצמית שלו.

היום ההערכה העצמית המנופחת של הצעירים, שלא מכירים בשום גורם סמכות, הפכה להיות בעיה הרבה יותר גדולה עבור החברה, מאשר אותם הפחדים שהדאיגו את אנשי החינוך לפני 20 שנה.

האגו המותנה בתורשתיות מוביל לציפיות גבוהות מדי, ואילו חוסר היכולת לספק את השאיפות היא דרך שמובילה ישר לדיכאון. יתכן שההורים היו יכולים לעזור לילדיהם להתגבר על המשבר, אבל בני ה- 20 המודרניים אינם מכירים בדור המבוגר יותר כגורם בר-סמכא, הם רואים דור של אבות "לא יוצלחים", שלא מסוגלים ללמד אותם דבר.

התייחסותי: כך בהדרגה האנושות מבררת את המצב האמיתי שלה, שממנו היא תוכל להבין את הסיבה האמיתית למשבר, שהוא האגו שלה שאינו ניתן לריסון, שדוחף אותנו אל הסוף. ולא נוכל להשתמש בשום תיקונים קוסמטיים, לא נותר שום פתרון אחר מלבד החלפת הטבע שלנו, האגואיזם, האהבה העצמית, לאלטרואיזם, לדאגה לחברה כמו למשפחה, שבתוכה ורק בתוכה אני אוכל להתקיים בביטחון. ובמהלך חיפוש האמצעי לשינוי הטבע שלנו הם ימצאו את חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
צעירים מתמקדים בכסף, תדמית ותהילה
תם עידן העבדים
העולם נמצא בפרשת דרכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest