דף הבית / אקטואליה / 2019 שנה מעוברת

2019 שנה מעוברת

שאלה: האם נכון לבחון את השנה שהחלה בתפיסה שאין כוחות עליונים וגורל, אלא הכול תלוי רק בי?

תשובתי: לא, לא נכון. שניהם צריכים להיות, יש חפיפה ביניהם, ו"התערבות" של השנה, של מאה שנים, של אלף שנים, של מקום, של זמן, שקובעים הכול. בטבע הכול סגור, אנחנו אומנם מחלקים לזמן, מקום, רשתות זמניות וכל השאר, כולל נשמות והמון גורמים, אבל כולם מתחברים יחד למערכת אחת, ולכל אחד מהגורמים יש משמעות משלו.

שאלה: איך אתה מרגיש את שנת 2019?

תשובתי: מצד אחד, זו שנה גורלית. היא נושאת בחובה את גורל האנושות, כמו אישה הרה, שנושאת את פרי בטנה. היא "יכולה ללדת" ואני מקווה שהתוצאה באמת תהיה טובה. בני אדם ירגישו לשם מה הם נבראו ולמה, כיצד הם יכולים לצאת מתוך "בור השופכין" שבתוכו שקענו שנים רבות מבלי להבין למה. אני חושב, שמספיקות לנו הבעיות שיש היום כדי להשתדל באופן כלשהו לצאת מהמצב שבתוכו אנחנו שקועים ולעלות למצב חדש.

שאלה: האם "שנה מעוברת" מסמלת לידה של מדרגה חדשה לגמרי?

תשובתי: כן. בוודאי. זו לידה. אבל בואו ניתן לה ללדת את המדרגה הבאה.

הערה: צריך להתייחס לכך בזהירות רבה, כדי שלא תהיינה "הפלות", או מלחמות ולא צרות.

תשובתי: העניין הוא אפילו לא במלחמות או צרות אחרות. הן יכולות גם לא להתרחש, אבל המצב יכול להיות גרוע יותר והחיים גרועים ממוות. עלינו להסתכל על החיים באופן ריאלי. בלתי אפשרי להתקיים היום כמו אתמול, ומחר כמו היום. עלינו להבין שאנחנו מרכיבים פעילים בבריאה. זה הדבר העיקרי.

בנו תלוי הכול! לכן, אם נרצה, אז נעורר בעצמנו את הלידה הזאת והיא תהיה מבורכת. אבל אם נחכה לה בהתאם לתוכנית הטבע, אז וודאי שיהיה רע מאוד.

מפני שבתוכנית ההתפתחות טמונות פעולות שמתרחשות בהשפעה של הכוח האכזרי של הטבע, שדוחף אותנו מאחור. הטבע "לא יודע" שום דבר אחר, הוא מוליד ייסורים והייסורים הללו מעוררים תנועה קדימה.

כך הכול נברא. לאורך מיליארדי שנים הכול התפתח בצורה כזאת. אנחנו רואים, מה מתרחש בטבע: אחד טורף את השני, כלומר מתנהל מאבק על הקיום, עבור מזון, עבור המשכיות הדור הבא, הכול נמצא במאבק, כל הזמן. כמו שזה מתרחש בקרב בעלי חיים, כך גם ואפילו עוד יותר בקרב בני האדם.

אבל בדרגה האנושית אפשר לשנות את כל זה. אנחנו כבר עברנו בחינות של יציאה ממצב חייתי, בהמי, ויכולים להתחיל להתפתח כמו בני אדם. ובני האדם, הם אלה שיכולים להבין ולהכיר במטרה שאליה הטבע דוחף אותנו, ולנוע אליה בחכמה, באופן עצמאי, מרצוננו החופשי, בכך שנקדים את ההשפעה השלילית של הטבע מאחור, ונשתוקק בעצמנו למטרה הזאת על ידי השפעה חיובית מלפנים.

אני מקווה, שמצד אחד השנה הזאת, בכל זאת תאפשר לנו להסביר זאת לבני האדם. ומצד שני, היא תעורר בהם עניין מסוים בכך שזה באמת יקרה ושהטבע יפסיק לדחוף אותנו על ידי ייסורים מאחור. מפני שהטבע מכין לנו התנסויות רציניות מאוד, ועוד כאלה שלא נוכל לא לחיות ולא למות. וכאן, כמו שנאמר: "ובחרת בחיים", עלינו להשתדל לבחור בחיים רציניים וטובים, שמכוונים קדימה, כאשר אנחנו בעלי הבית.

מתוך שיעור וירטואלי, 13.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest