דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקהל שקולט הכי טוב

הקהל שקולט הכי טוב

שאלה: אתה המוליך הרוחני שלנו בעולם הזה. האם ישנו הסבר לכך שבקרב הקבוצה העולמית יש מורה דובר רוסית?

תשובתי: נכון להיום, הקהל של דוברי הרוסית הוא הקהל שקולט הכי טוב בעולם. זה נובע מכמה סיבות. ראשית, המסה העיקרית של העם היהודי חיה בשטחה של רוסיה הצארית ושל מזרח אירופה, ובכך גרמה לשטח הזה לספוג את הרעיונות הקבליים שלה. זה חשוב מאוד. האדמה בעצמה החלה לגדל מקובלים.

שנית, אם חכמת הקבלה החלה להתגלות, החל מהמאה ה – 16 מהאר"י שחי בארץ ישראל, בצפת, אז ההתפתחות העיקרית שלה התרחשה ברוסיה בשטחיהם שליהודי

ליטא, בלורוסיה ואוקראינה, איפה שחיו מקובלים.

ספרים קבליים רבים, שידועים עד היום, חומרים שבהם אנחנו משתמשים באופן כל כך פעיל, נכתבו במקומות האלה במאות ה 17-19. לכן מנקודת מבט טריטוריאלית, רוסיה מהווה את המולידה של הקבלה המודרנית. לכן, משם נוצר אותו חלק מהעם היהודי ולא רק מהעם היהודי, שכל כך קולט ותופס את חכמת הקבלה ונמשך להשגה רוחנית.

אני רואה לפי האנשים האלה נטייה לידע קבלי, אני מקבל אותם בברכה ומאוד דואג לספק את ההשתוקקות הרוחנית שלהם. חכמת הקבלה, זו השגה של משמעות החיים ושל כל מבנה הבריאה. היא מסבירה כיצד עובדת המערכת הזאת, כיצד היא מסובבת, כיצד האדם יכול להשפיע עליה וכולי.

לכן, ככל הנראה, לא במקרה אני דובר רוסית. אני יודע עברית רק במסגרת לימוד חכמת הקבלה, אבל שפת האם שלי היא רוסית, אני חושב ומרגיש ברוסית. אי אפשר להיפרד מזה, למרות שהגעתי לישראל בשנת 1974. זה הגורל שלי.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest