דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / 125 מדרגות ההתקרבות אל האור

125 מדרגות ההתקרבות אל האור

laitman_2010-12-26_0785_us-70.jpg

תפיסת המציאות שלנו היא מאוד רופפת. הרי איננו יודעים כיצד להתייחס לעצמנו ולעולם שבו אנחנו חיים, איננו יודעים היכן אנחנו נמצאים והאם מה שאנחנו מרגישים זה חלום או אמת.

האם העולם הזה הוא מציאות אובייקטיבית או שזוהי רק הרגשה זמנית בכלי הקליטה המעוותים שלנו? – אם נתקן את התכונות שלנו מקבלה להשפעה, נרגיש עולם אחר לגמרי.

זה לא אומר שפשוט אבין וארגיש אותו טוב יותר באותם החושים, שיהיו רק מפותחים יותר, אלא אני יכול לשנות לגמרי את ההרגשות שלי, את התפיסה שלי שמכוונת לקבלה, וזאת בכדי שאפסיק לתפוס את המציאות בצורה אגואיסטית ואתחיל להרגיש אותה בהשפעה ובהשתוקקות לזולת.

אם כן, במקום הרצון שלי, אני רוכש רצונות של אנשים אחרים ומתחיל להרגיש את המציאות דרכם, ובכך ארגיש עולם אחר לגמרי, מציאות אחרת.

נשאלת שאלה אחרת: מי מצייר לפנינו את המציאות הזאת? – המקובלים אומרים שזהו הכוח העליון האחד, היחיד והמיוחד, שאין עוד מלבדו. הכוח העליון הוא טוב ומטיב לכולם ללא יוצא מן הכלל, גם לרעים וגם לטובים. זהו האור העליון שנמצא במנוחה מוחלטת, ואנחנו יכולים לגלות אותו רק לפי מידת השתוות הצורה איתו.

קיימות 125 מדרגות של התאמה, שתלויה במידה שבה אני יכול לתקן את עצמי ולהפוך דומה לאור העליון, הטוב, המשפיע והמטיב. אם ארכוש את אותן התכונות, אז לפי המידה של תכונת ההשפעה שקיבלתי, ארגיש בתוכי את האור העליון. אני פשוט אתקיים בתכונת ההשפעה הזאת ולכן ארגיש אותה.

כלומר, קיים כוח ההשפעה שנקרא "האור העליון", וקיים כוח הקבלה שנקרא "הנברא". אם הנברא ירכוש את כוח ההשפעה מעל לכוח הקבלה, הכוח הזה שיתחיל לשלוט עליו יורגש בו כמילוי – מסך ואור חוזר – דרגת ההשפעה שנותנת לנברא את הרגשת המילוי.

שאלה נוספת: כיצד עלינו להתייחס לכוח העליון הזה? האם נוכל מתישהו להרגיש את אותו הכוח עצמו, או שנתפוס אותו רק במידה שבה נתאר אותו לפי התכונות, ההרגשות, המחשבות והרצונות שמופיעים בנו?

המקובלים אומרים שהכוח העליון עצמו נקרא "עצמותו". זוהי מהות הבורא שאינה מורגשת ואינה מושגת על ידינו. אין לו שום צורה שאותה אנחנו יכולים לתפוס. באותה המידה שבה תשתדל להתקרב אליו ותרצה להפוך להיות כמוהו, במידה הזאת תוכל להבין את התכונות שמתייחסות להשפעה.

הוא מתייחס אליך כ"משפיע", אולם בו עצמו אין השפעה ואין קבלה. הוא מעל כל זה. היחס שלו לנבראים נקרא "השפעה", "אהבה", "נתינה".

אם נאמר שהוא "טוב ומטיב", "אין עוד מלבדו", "אני הוי"ה לא שניתי", "חוק נתן ולא יעבור", המשמעות היא שהוא קבוע, טוב ומושלם. כיצד ניתן לבקש ממנו משהו? כיצד ניתן לבקש שהוא ישתנה וירחם עלינו?

מדובר אך ורק על היחס של הנברא, שבאופן כזה הוא מרגיש את הבורא, וכך הוא מספר עליו, כמו שנאמר: "דיברה התורה בלשון בני אדם", ולכן כל התפילות וההרגשות שלנו כלפי הבורא הן למעשה היחס שלי כלפי עצמי. במידה שבה אני דן את עצמי, כך אני רוצה להשתנות לכיוון ההשפעה.

כל השינויים מתרחשים רק בתוך הנבראים, ובזכות השינויים הללו, הם מרגישים כיצד משתנה תמונת הבורא.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 27.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לצייר בתוך עצמי את תמונת הבורא
125 השׂגות של שלמות
המטריקס של המציאות שלנו

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/I650E

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest