דף הבית / אהבה / תרשים אלקטרוני של הנשמה הכללית

תרשים אלקטרוני של הנשמה הכללית

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

הכל מתגלה בתוך הקשר ביני לבין האחרים. מתישהו היינו בעולם אין סוף, במקום בו לא היה אותי ולא נשמות אחרות, כולנו היינו שלם אחד. אחר כך הופיעה תחושה, שקיימים אני והאחרים. עולם חיצוני. דומם, צומח, חי, בני אדם, והמון אובייקטים שונים, שמתחברים, פועלים באופן הדדי זה עם זה ויוצרים את המולת החיים הזאת. אך לשם מה ניתנה לי כזאת הרגשה, במקום השלווה והשלמות של מלכות דאין סוף? כדי שאתחיל עכשיו להתמצא ולהסתדר בכל הבלגאן המורגש על ידי ולהתחבר לאחד, כמו שנאמר: "הוא ושמו אחד", כמו במלכות דאין סוף.

חיבור כזה אפשר לעשות רק בעזרת תכונת ההשפעה, האהבה, המאחדת את כל החפצים השונים האלה חזרה לאחד. כי הרי האהבה מחברת! כוח ההשפעה מבטל את היצר הרע האגואיסטי שלנו, שמתגלה בין החלקים המפורדים והמפוזרים, שכוח השׂנאה, השבירה, הבדיל ביניהם. ואני צריך דווקא בפעולת נגד לכוח השׂנאה והפרוד הזה, להתגבר עליו ועל ההגבלות שלו, ולבנות קשר בינינו. ואז אני אבנה מערכת, שמחברת את כל החלקים האלה.

קודם לכן לא הייתה שום מערכת. הם פשוט היו ממוזגים לאחד מונוליתי שלם. ופתאום יוצאים לנו המון חלקים, שמחוברים בכל מיני צורות אפשריות של כל מיני קשרים. בדומה לתרשים אלקטרוני, שמלא בכל מיני נָגָדִים, סלילֵי השְראה, קָבָלִים וטרנזיסטורים, שיוצרים כל מיני תנאי חיבור. כזאת מערכת אני צריך להרכיב בעצמי! האגו שלי מצייר לי עכשיו את כל הנָגָדִים, סלילי ההשראה והאלמנטים שמפריעים לחיבור. הם לא מקצרים לי את התרשים, אך מכניסים איזו התנגדות: לפעמים "מגנטית", לפעמים בצורה של "קָבָל", ולפעמים תחת תנאים אחרים לגמרי. מכל זה נבנית המערכת.

והמערכת האנושית, האלקטרונית והביולוגית, כולן עובדות לפי עיקרון כזה. בתרשים הזה אני לומד את הכוח היוצר שפועל בתוך הנברא. אני מגלה בתוך כל הקשרים המערכתיים האלה את הבורא! אין לי שום אפשרות אחרת לגלות אותו, רק הודות לכך שאני מתחיל לבנות מערכת כזאת בתוך הרצון האגואיסטי שלי. אני מפעיל ומחייב אותה לעבוד, כי אם חיברתי נכון את כל החלקים, מתגלה בה האור. האור הזה מתחיל לזרום במערכת הזאת, כמו חשמל, ואז מתגלה העבודה ההדדית של האלמנטים שלה, הפעולה ההדדית שלהם, התוכנית. מתגלה הבורא!

ומי עשה את כל זה? אני! ועכשיו אני כמובן מבין, מי הוא ומה. כזאת היא העבודה שלנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 31.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש מה זה להיות בוראלהרגיש מה זה להיות בורא
כיצד לקרון מאהבה
אש קטנה או פיצוץ אטומי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest