דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תרכין את הראש וקח כמה שאתה רוצה

תרכין את הראש וקח כמה שאתה רוצה

שאלה: מהיכן אנחנו מקבלים את הכוחות כדי לסבול את התיקונים?

תשובתי: מהסביבה. אין בכוחו של האדם להתקדם לבד אפילו לא במילימטר. אם הקבוצה נותנת לך את הכרת חשיבות המטרה ומראה לך את שפלותו ונבזותו של המצב הנוכחי, יהיו לך כוחות להתעורר ממנו למצב טוב ומתקדם יותר.

במילים אחרות, ההשפעה הופכת לטובה יותר בעיניך, על אף שמקודם היא הצטיירה כרעה יותר. אתה חשבת: "לשם מה אני צריך להשפיע ולהתחבר עם החברים? זה מנוגד לי, אינני מסוגל לזה". אך החברים מראים לך שזוהי ההתפתחות. אתה רואה שכולם משתוקקים לזה, ואז הקנאה, הרצון החזק והכבוד העצמי מקדמים אותך לאותו הדבר. ואז אתה כבר מסוגל לזה.

אך זה קורה רק בתנאי שאתה יכול להרכין את ראשך בפני הסביבה. לשם כך נתנו לך את כל הדרוש. יש לך את כוח הביטול, אך אם אינך מנצל אותו, אין מה לעשות. הביאו אותך לקבוצה ואמרו: "קח לך". מכאן מתחילה הבחירה החופשית שלך: לקחת או לא לקחת?

"לקחת" זה נקרא לבטל את עצמך, להרכין את הראש. בבקשה, תעשה את זה ותתקדם קדימה. ככל שאתה מרגיש שאתה פחוּת מהחברים, אתה זקוק יותר לעזרתם. ואז אתה יכול לקבל מהם את הכרת שפלותך וגדלות הבורא, כדי לנוע קדימה בהתאם לזה. אך אם אינך מרכין את הראש בפניהם, אתה נשאר "תרנגול" עם ראש מורם, נשאר בדרגה הבהמית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המצב הנוכחי הוא משימה מהבורא
שתול את עצמך בקרקע פורייה
מי חשוב יותר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest