תרופה נגד ריקנות

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר": "בדור המשיח כל אחד יכול להגיע לדבקות והשגה."

אנחנו חיים ב"ימות המשיח" ויכולים לצאת לעולם הרוחני, על אף שלשם כך נצטרך "להזיע".

תוך אלפי שנות ההתפתחות, הרצון לקבל התגלה במלואו בדרגות דומם, צומח וחי. נשארה רק דרגת ה"מדבר", שאותה אנחנו מגלים בזכות גילוי חכמת הקבלה. זאת הסיבה שהיא מתגלה לכולם ללא יוצא מן הכלל. אנחנו יכולים להשיג את כל 125 המדרגות ולהגיע לגמר התיקון.

בעבר, הזדמנות כזו ניתנה רק לדורו של רשב"י, לקבוצת רבי שמעון שכתבה את ספר הזוהר, והיום, על אף שאנחנו קטנים, אפסיים, שפלים וחלשים, יחד עם זה, ה"כלים" שלנו לפי ה"מבנה" שלהם תואמים לספר הזוהר.

באותו האופן גם העוּבָּר, שעדיין לא הפך לאדם בשל, בכל זאת שייך לאותו זן, והוא רק חסר התפתחות. כך גם אנחנו, להבדיל מהדורות הקודמים, מותאמים לספר הזוהר, מסוגלים על ידו למשוך את המאור המחזיר למוטב. ולכן הוא מתגלה לנו.

רצוי שכל מי שחושב שאסור ללמוד את חכמת הקבלה, יבין זאת. המצב השתנה, כיוון שבאנושות מתגלים רצונות חדשים השייכים ל"דור המשיח".

"דור המשיח" זהו כינוי של התקופה, שמגיע "אור" הנקרא "משיח" ופועל על כל ה"כלים". בדרגות הקודמות ההתקדמות התממשה על ידי התפתחות אגואיסטית, לפי העיקרון "לכו ותתפרנסו זה מזה", בשימושו האגואיסטי. והיום מתחיל להתפתח הרצון של הדרגה הרביעית, של דרגת ה"אדם", ולכן כולם היום תלויים בכולם.

הרי, "אדם" זה מי שמרגיש את התלות שלו, את ההיכללות שלו בשלם. והמצב הזה בא לידי ביטוי בצורת תופעות המשבר של העולם המודרני.

הכול מתחיל מהאור שנשפך על שלושת הדרגות הראשונות של מין האדם: דומם, צומח וחי. המדרגות האלו לא נמצאות בקשר הדדי אינטגרלי נכון, הן אינן מותאמות למערכת העליונה ולאור המגיע משם. הרי האור מביא איתו שלמות של עשר ספירות שלמות, וה"כלים", להיפך, מפוזרים, הספירות שלהן מפורדות, לא מקושרות זו עם זו ולכן חוות שבירה, משבר בצורות שונות.

אז מה עליהם לעשות? לגשת לאיחוד. אבל איך? בהתאם להיגיון שלהם הם מנסים להתאחד ולתקן משהו באותם התחומים שבהם הם מרגישים את המשבר: בתרבות, בחינוך, בתעשייה, בטכנולוגיות, בפיננסים, במסחר, וכולי. באמת, מדוע לא? "היכן שרע לנו, שם אנחנו צריכים לתקן את המצב שיהיה טוב".

עם זאת, כתוצאה מכך מגיעות צרות אפילו גדולות יותר. הרי, הבעיה היא לא במקום שבו אנחנו מרגישים ריקנות, אלא באמצעים של מילוי החלל הזה. ולכן אין טעם להסתפק במאבק עם ההשלכות בניסיון לאטום את החור.

וכאן מגיע לאנושות גורם חדש של לחץ – הצורך במה שאנו מכנים "מסך". הרי, ניתן לקבל את האור העליון בצורה נכונה רק בתנאי שאתה מתחבר עם האחרים בעשר ספירות. כאשר אתם מפתחים את ההשפעה ההדדית בחיבור הזה, אתם נהיים דומים לאור בתכונות שלו, ואז הוא ממלא אתכם.

לכן, היום דרושה גישה שונה לחלוטין. המשבר מורגש כחלל ריק, אבל הפתרון שלו צריך להיות לא במילוי האגואיסטי, אלא באחדות.

אנשים, באופן עקרוני, מבינים שביחד הם יכולים לסדר את החיים. עם זאת, בניסיונות להתאחד ללא השיטה האינטגרלית, הם רק תורמים להחמרת המצב. הרי, הנקודה היא לא סתם בחיבור, אלא בחיבור עם הבורא דרך "ישראל", על פי ההיררכיה הרוחנית.

ואם בעבר ה"כלים" של "ישראל" היו מעל "אומות העולם", לאחר מכן, בשבירה, הם נפלו, ועכשיו "אומות העולם" נמצאים למעלה מהם, ונראים משגשגים יותר, וכמובן, לא מרגישים צורך ב"ישראל" כדי לצאת מהמשבר. הרי, הם באמת נמצאים למעלה מ"ישראל", הם לא שבורים, וישראל שבורים, ולכן הם לוקחים לעצמם את הסמכות על הדת, על העולם, ובאופן כללי, על כל דבר.

התחושה הזאת היא טבעית בנסיבות של היום, והתיקון חייב לבוא דרך ההבנה של התמונה הכוללת, שתוביל את "אומות העולם" לשיטת החיבור. ועד אז, כל מאמציהם יניבו תוצאות הפוכות, כפי שקרה באירופה, שיצרה את השוק המשותף. כיום, האירופאים צריכים להבין שהאיחוד אפשרי רק על פי השיטה האינטגרלית, בזכות כוחה של "ישראל" הטמון בה.

זו הסיבה שכל מיני צורות של התאחדות בעולם עדיין "תקועות". הסיבה היא בנו, באלה שמייצגים את דרגת "ישראל". עלינו להיות מוכנים להעביר לאנושות את המסר על כך, שהתיקון האמיתי יכול להתבצע רק דרכינו. אחרת, אם הם יתחילו להתאחד לבד, המצב רק יחמיר, ובעולם מייד יחלו מלחמות…

מתוך השיעור על "מאמר לסיום הזוהר," 28.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תקבלו כלים ואל תצפו לוויתורים
שם, מעבר לאופק של התיקונים
"צעדי המשיח"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest