תראה שאתה אוהב!

חשוב מאוד להבין שככל שאנחנו משתדלים להתקרב זה לזה, כך כל אחד מאיתנו מגלה שהוא שׂונא את האחר. כי הרי כל פעם שאני מתקרב אליך, אני מגלה עד כמה אנחנו מנוגדים. וככל שאני מתקרב אליך, כך רחוק יותר אני משאיר את המקום שממנו יצאתי, איפה שהייתי בפני עצמי.

נניח שאני עושה כמה צעדים לקראתך, כלומר אני מנסה להכיר אותך יותר ויותר. ככל שאני מכיר אותך יותר, כך גדלה השׂנאה שלי אליך. מדוע? – כי אני מגלה עד כמה אתה מנוגד והפוך לי. זהו מכשול אחד בהתקדמות.

המכשול השני הוא שככל שאני מתקרב אליך יותר, כך אני מתרחק יותר מעצמי. כדי להכיר אותך אני צריך לעזוב את התכונות שלי ולהכיר את שלך. נניח שאתה המוכר ואני הקונה, אתה נוקב במחיר שלך ואני מציע את המחיר שלי, אנחנו דנים בינינו בהדרגה על המחיר עד שמגיעים לפשרה. אך ככל שאני הולך לקראתך, כך אני מתרחק מהמילים ההתחלתיות שלי. נהיה לי יותר ויותר קשה, כי הרי אני עוזב את הדעה הקודמת שלי כדי להתקרב אליך. והעובדה שגם אתה מתרחק מהדעה שלך, אינה מדאיגה אותי. מדאיג אותי רק אני עצמי.

במידת ההתקרבות שלי אליך אני מגלה: 1) את הניגודיות וההופכיות שלך. 2) את ההתרחקות מעצמי. ולכן ככל שאנחנו מתקדמים ומתקרבים לבורא, לתיקונים, כך גדלה יותר העביות של הרצון שלנו, והכבדות שאנחנו מרגישים גדלה בצורה אקספוננציאלית. הרי נהיה לי יותר ויותר קשה גם מהעובדה שאתה מנוגד לי וגם מהעובדה שאני צריך להתרחק מעצמי.

במידת ההתקדמות שלנו אנחנו כל הזמן רוכשים כלים/רצונות נוספים לתיקון, אנחנו מגדילים אותם. אנחנו פתאום מגלים רצונות הרבה יותר גדולים ממה שחשבנו קודם לכן. וזה טוב, כי אז יש לי מה לתקן, יש לי הרבה יותר ממה שהיה לי קודם. קודם חשבתי : "אפשר לחשוב, יש לי לתקן רק 10 גרם". ופתאום אני מגלה שזה לא 10 גרם, אלא 50 קילו. אך כשאני מתקן אותם אני מרוויח 50 קילו של אור.

שאלה: ומתי מגיע התיקון?

תשובתי: התיקון יגיע כשאתה תתרחק מהרגשת השׂנאה הגדולה ותזלזל בהתרחקות הגדולה מעצמך, מאחר והדבר החשוב ביותר עבורך יהיה להתחבר איתי. זו תהיה הסתלקות משני הגורמים. אתה רוצה לשרות באהבה? – תראה שאתה אוהב! איך להראות? – בכך שאתה מסתלק מהשׂנאה ומזלזל מהריחוק מעצמך.

בעולמנו הכול מאוד פשוט :אתה קונה לכלה טבעת והיא שייכת לך. וברוחניות הסירוב וההסתלקות, מאוד קשים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 20.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כמה שנים הלכתי אליך…
מה זאת אהבה והשפעה

2 comments

  1. בקבוצה אני בהחלט מרגישה שאני רואה את החבר כגדול ומאוד רוצה לדעת את עמדתו ומאד רוצה להיות מושפעת ממנו אבל לא ברור לי מה זה השנאה הזאת שמדברים עליה- האם באמת לא רוצים להתחבר בקבוצה? זה לא עושה רושם כזה בכלל אז על מה מדברים כשחוזרים ואומרים שיש התנגדות לחיבור?איך מזהים את זה ?

  2. רותי ברוך אל

    מאוד מעניין, עצם קריאת החומר באתר ושמיעת ההרצאות גורם לשינוי פנימי ושינוי מחשבתי לכיוון הבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest