דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / תקלות של תפיסה לא מושלמת

תקלות של תפיסה לא מושלמת

כל עוד האדם לא השלים את התמונה של העולם שלו על ידי התפיסה הרוחנית, הוא נתקל בכמה בעיות. קודם כל, קשה לו לבצע ולערוך את ההבדל בין הגשמיות והרוחניות, כי הרי אנחנו נמצאים בדרגה הגשמית וצריכים לבצע תנאים חיצוניים מסוימים.

אנחנו צריכים לבנות עבודה בקבוצה, יחסים במשפחה, בעבודה ובין החברים – וכל זה לפי חוקי העולם הזה שאנחנו מקבלים כחלק של ההנהגה העליונה. נדרש מאיתנו יחס כפול: מֵעֵמְדות פנימיות וחיצוניות. אך אם נסתכל על הכול "מבפנים", אז בשביל מה בכלל צריך להפיץ את חכמת הקבלה? למי אני רוצה להביא אותה? לחלקים שכבר מתוקנים?

תמונת העולם שלנו עדיין אינה מושלמת, היא מתגלה עם הזמן. וזה נעשה כך בכוונה, כדי שבפני המציאות המפוררת כביכול, לאפשר לאדם בחירה חופשית בין שני העקרונות: "אם אין אני לי מי לי" ו"אין עוד מלבדו". שנית, קיימות סתירות בעבודה עם החברים. או שהם כבר מתוקנים לגמרי, או שצריך לעבוד איתם כשווים שזה מסמל סוג אחר של יחסים ודרישות. הפיצול הזה תמיד מלווה את התלמיד המתחיל, וצריך לדעת לעבוד עימו. כי הרי דווקא הודות לו, בכך שממזגים ניגודים לפני הפעולה ואחריה, אנחנו מגיעים לבדיקה נכונה ומיישׂמים אותה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.11.2010

One comment

  1. אילנית לוי

    לכן העבודה הרוחנית כל כך מבלבלת ולא נותנת מנוח.אין עוד מלבדו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest