דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תקופת המעבר של האנושות

תקופת המעבר של האנושות

laitman_2010-03-12_9584-70.jpg

אנחנו נמצאים בתכונה הפוכה לבורא, ברצון ליהנות האגואיסטי. בדרך הרוחנית, את כל הרצונות שיתגלו בנו בהדרגה, צריך להפוך אותם לכוונה על מנת להשפיע, מהקל אל הכבד. אצל בני האדם, להבדיל מדרגות דומם, צומח וחי, במידת התפתחותנו מתפתח גם האגו שלנו. ההיסטוריה כולה היא תהליך בלתי פוסק של התפתחות הרצון לקבל וסדרת ניסיונות לספק אותו. זהו הטבע שלנו. לכן אנחנו רוצים כל הזמן לממש את הרצון, למלא אותו. זה נמשך עד שיום אחד כתוצאה מהתפתחותו האדם מגיעים לשאלה: "למה לי כל זה?". הרצון מסיים את שלב ההתפתחות הכמותית ועובר להתפתחות איכותית. עכשיו האדם זקוק לא רק למכונית טובה יותר, לבית גדול יותר, לעולם נוח יותר, אלא הוא מתחיל לשאול שאלות על משמעות המתרחש: "למה? מדוע? מה קורה לי? מה זה נותן לי?".

השאלות החדשות מתעוררות מעל דרגות ההתפתחות הקודמות. בדרגת האדם אנחנו מתחילים להעריך, לחקור את החיים בלי להסתפק יותר בתפקיד נער שליחויות שנענה ללא שיקול דעת לרצון האגואיסטי שלו. בדורות הקודמים, אנשים אחדים בלבד שאלו את השאלות הללו וגילו את מקור המתרחש, את מהות התהליך ומטרתו. האנשים הללו נקראים מקובלים מהמילה "מקבל", כי מקבלים את הגילוי של ההנהגה העליונה, ההשגחה, וכך מתקדמים. האחרים לא הרגישו דחף לכך.

בחכמת הקבלה, שעוזרת לאדם למצוא תשובות לשאלות על הסיבה ומטרת החיים, נאמר שיגיע הזמן שרבים ישתוקקו להכיר ולדעת מדוע הם חיים. בתוך הרצונות האגואיסטים המתעוררים בהדרגה, רבים יתחילו לעבור מדרגת החי, מחיפוש אחר חיים נוחים, לדרגת האדם, לשאלה מדוע בכלל כדאי לחיות. המקובלים קבעו את תחילת התקופה הזו לסוף המאה ה-20, ובאמת כך קרה. היום "השאלות העיקריות" מתעוררות אצל המון אנשים בכל העולם ובמובן מסוים ניצבות בפני האנושות כולה. אנחנו רואים על פי הייאוש המתגבר, לפי תופעת הסמים שמתרחבת, לפי המספר הרב של מקרי הגירושין ובכלל על פי המשבר בחברה האנושית, ששאלות על מטרת החיים עוצרות את ההתפתחות האגואיסטית הרגילה שלנו ודורשות תשובות. רק אז יהיה לנו כוח להמשיך בדרך.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כשלא עובד מה שתמיד עבד
כיצד לחדור דרך שריון האגו
במעבר לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest