דף הבית / אהבה / תצייר לי עיגול

תצייר לי עיגול

שאלה: הייתי רוצה להפריד את מה שמתרחש היום מהסיפורים ההיסטוריים על האירועים בני אלפיים שנה, שיש המאמינים להם ויש שלא. אני אדם פרקטי, ריאלי, ולא מעניינת אותי ההיסטוריה העתיקה.

אני מסתכל על התוצאה, ולגמרי לא מסכים שמצבה של מדינת ישראל הוא רע ושהמדינה הזאת זקוקה לשינויים קיצוניים.

כאשר אני שומע מצד היהודים הצהרות מהסוג: "מוות לערבים! צריך להיכנס לעזה ולהרוג את כולם!", אז אני מזועזע מזה שאני משתייך לחברה כזאת. אני סבור, שהתנהגות כזאת אינה מתיישבת עם המצב המוסרי של מדינת ישראל ושל העָם היהודי.

האם אתה יכול לקחת דף נקי ולצייר, כיצד לפי דעתך צריכה להיראות מדינת ישראל, כדי שהיא תהפוך למקום שבו אפשר לגדל ילדים בשמחה מבלי להתבייש בזה שאתה יהודי וישראלי?

תשובתי: זהו ציור פשוט מאוד שכל אחד יכול לצייר בעצמו, עיגול אחד וזה הכול. עיגול, זה אומר שכולם מקושרים זה עם זה ביחסים טובים ופתוחים. כלומר בתוך החברה פועל עיקרון אחד: "ואהבת לרעך כמוך", "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד", "כל ישראל חברים".

כל העקרונות הללו חייבים להתממש בנו במידה כלשהי: ממידה התחלתית ועד למידה מלאה ומושלמת. ויחד עם זה, אנחנו צריכים להציע את זה כדוגמה לכל אומות העולם, כלומר "להיות אור לגויים". אם אנחנו נתחיל לעסוק בזה, אז אנחנו נראה כיצד כל העולם יבין ויקבל אותנו אחרת לגמרי. אומות העולם מאוד רוצים שעָם ישראל יהפוך עבורם למורה דרך.

שאלה: האם יש בחברה כזאת, הבנויה בצורת עיגול, מקום לכאלה הצהרות כמו "מוות לערבים"?

תשובתי: ודאי שבמקום כזה אין מקום להצהרות מסוג זה כלפי אף אחד. החברה צריכה להיות בנויה בצורת עיגול, ולתוך העיגול הזה, בסופו של דבר, ייכנס העולם כולו. אבל תחילה עָם ישראל חייב להראות דוגמה לכולם. זה אומר, שבמקום מקור של בעיות, אנחנו נהפוך למקור של טוב עבור כל העולם.

הערה: בבית הספר מלמדים את הילדים שצריך לממש את העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", אבל שזה שייך רק ליהודים.

תשובתי: אבל אפילו את הכלל הזה אנחנו מבצעים רק בהתבטאות במילים. זה לא נקרא ללמד אהבה לזולת. הילד תופס את האהבה הזאת באופן פורמלי, כמו נוסחה מתמטית יבשה.

שאלה: אני רוצה, שכאשר הבן שלי ישמע על ההרוגים בעזה, הוא יבכה ולא ישמח. האם זו דרישה מוצדקת?

תשובתי: אתה מבין, מה זאת האהבה שאותה אנחנו צריכים להשיג, כאשר כואב לך הלב עבור מי שאתה אוהב אותו? בשבילך אהבה, זו נוסחה יבשה שאין בה חיים, אם אתה שואל שאלה כזאת.

"ואהבת לרעך כמוך", זה אומר, שכל האנושות מקושרת באדם אחד. אנחנו חייבים להשיג דבר כזה. וכל הצרות נשלחות כדי לקרב אותנו לזה, עד שאנחנו נבין בעזרת חכמת הקבלה והדוגמה, שאותה העָם היהודי צריך להראות לעולם כולו, כיצד להגיע לזה בדרך קצרה, נעימה ומהירה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לא נוכל ללכת לאיבוד בין שאר העמים
מי אנחנו באמת?
ישראל, הדחוסה במסגרות זרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest