מי אנחנו באמת?

שאלה: למה כל כך קשה לנו לשמוע, שהעָם שלנו מיוחד ויש לו תפקיד/משימה מיוחדת?

תשובתי: מפני שזה מחייב. אבל האדם רוצה ללכת לאיבוד בין האחרים ולהפוך להיות כמו כולם. הוא חושב: "יש בעולם יותר ממאתיים מדינות, למה ישראל לא יכולה להיות רק אחת מהן? למה עלינו להתבלט, מה התועלת בזה?". אבל אנחנו לא נצליח להסתתר מהמשימה שלנו.

שאלה: ישנה דעה, שדווקא בגלל זה לא אוהבים את היהודים, שהם מתבלטים ורואים את עצמם מיוחדים?

תשובתי: אני לא חושב שאנחנו רוצים להתבלט, אבל כך זה יוצא מעצמו. היהודים משתתפים בכל ההתחלות החדשות ונוחלים שם הצלחה. אי אפשר להסתיר את העובדה, שלאיזה שלושה עשר מיליון בני אדם יש השפעה מכרעת על העולם ומתבלטים בכל מדע, בכל מקצוע שרק תצביע עליו.

מה זה שלושה עשר מיליון בני אדם ביחס לאנושות כולה, שרק מחציתם נמצאים בגיל בוגר. זה אפילו פחות מאוכלוסייה של איזה כרך גדול, אבל תראו כיצד הם משפיעים על כל האנושות. וכמובן, שלאנושות קשה להשלים עם תופעה כזאת.

במיוחד שנוכח כאן שורש רוחני שמחייב את העולם לקבל את היהודים כזרים. כל עָם מרגיש באופן אינטואיטיבי משהו נגדנו. אבל גם בתוך היהודים עצמם באופן טבעי נמצא יחס שלילי כלפי ישראל, כי אנחנו הרי נתאספנו לקבוצתו של אברהם מכל העמים שחיו בזמנו בבבל. ובכל יהודי נשאר השורש של אותו עָם שממנו הוא יצא, בנוסף לשורש הרוחני שהתקבל ונקרא "ישראל".

כל עוד השורש הזה התבלט ופעל באופן אקטיבי, אנחנו היינו עָם ישראל. אבל לאחר שנפלנו מגובהו של השורש הזה, אז הפכנו להיות כמו כל העמים, ואפילו עוד יותר גרועים. אם ישראל נופל, אז הוא יורד נמוך מכולם.

מהסיבה הזאת, השורשים העיקריים של אומות העולם מתחילים להתגלות בנו יותר מאשר השורש הרוחני. לכן אנחנו רוצים ללמוד מאומות העולם ולהפוך להיות כמוהם, מסכימים עם הביקורת שלהם לכיוון שלנו. זוהי תופעה טבעית שאופיינית לכל אחד, יותר או פחות.

אנחנו רק צריכים להבין מי אנחנו באמת, ומדוע זה קורה עימנו? מה טמון בתוכנו? איזה תהליך אנחנו כבר עברנו ועוד צריכים לעבור? מה התפקיד/המשימה שלנו בעולם הזה? למה כל אומות העולם מאשימים אותנו? – בזה הם כביכול מודים שהם תלויים בנו.

אם הם מכריזים שכל הצרות בעולם קורות באשמתה של ישראל, זה סימן שעָם ישראל הוא עד כדי כך חזק, מיוחד, גבוה, קובע, שיכול להשפיע לרעה על כל העולם? איזה 13 מיליון בני אדם, שזו אוכלוסייה של מדינה קטנה, איך הם יכולים לגרום לכזאת השפעה על כל העולם, איך זה קורה?

בזה הם רוצים לומר שאנחנו המקור, הברז, שדרכו מגיעה אנרגיה רעה או טובה. אם אנחנו נתנהג אחרת, אז נהפוך למקור של טוב עבור העולם.

והטוב הוא לא בזה שנביא לעולם גילויים חדשים ופרסי נובל, אלא שניתן לעולם אור, רוגע. זה לא איזה שהן המצאות טכניות, אלא כוח שמגיע לאנשים ומרגיע אותם, כוח שמחבר אותם בצורה נכונה והופך אותם לאחד שלם. ואז כולם יתחילו לחיות בשלום וברוגע, בכך שדואגים זה לזה. לכל אחד יהיו מובטחים חיים רגועים ובטוחים בעולם הזה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בוויכוח נצחי עם עצמו
פרס נובל, זה לא "אור לגויים"
המשחק המשותף נגד האגו הפרטי של כל אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest