תפעיל את הקבוצה

בקבוצה מתקיימת מחזוריות קבועה של הרצונות. והדבר הכי חשוב עבורי – זה להיות יותר אקטיבי בבירור ובתיקון היחס שלי. הרי ככל שאני מתקן את היחס שלי אליהם, היחס המתוקן שלי חוזר אליי בצורה יותר מתוקנת ומוגברת. כשאני משפיע על הקבוצה במקצת, היא יכולה להשפיע עליי בעוצמה רבה, בהתאם למידה שבה אני מעריך את החברים.

כאן הכול תלוי עד כמה אני מחשיב אותם. יכול להיות שהקבוצה היא גדולה מאוד, אך אני כלל לא מעריך אותה, ויכול להיות שהקבוצה היא קטנה, אך אני מחשיב אותם כמו הסביבה הטובה ביותר בעולם. זוהי הבחירה שלי. בכך שאני בונה בצורה נכונה את היחסים כלפי החברים, אני משנה את הגורל שלי. עד עכשיו הכול התנהל בהתאם לתוכנית הטבע: אני גדלתי, והם מילאו אותי בהתפעלות. אבל עכשיו ניתנה לי ההזדמנות ליצור בעצמי יחס זהה כלפיהם.

וזה מתאפשר לי בזכות שבירת הכלים, שכתוצאה ממנה אני רואה היום את הרצונות שלי כזרים, מבודדים ובלתי תלויים בי. למעשה, יש לי את ההזדמנות לתקן אותם כאילו מהצד, מבחוץ. ואני עצמי מהווה רק את הנקודה שהבורא הצית בתוכי.

לפניי נמצאת כל המציאות, כל הנשמות. ואני הניצוץ שצריך לבנות את היחס הנכון כלפיהן ולהתייחס אליהן כפי שהבורא מתייחס לנבראים. כי הנשמות האלה הן הכלי הרוחני שלי. נתנו לי הזדמנות להתחיל להתייחס אליהם כך בצורה מכוונת, והם, בתגובה לכך, מחזקים אותי. וכך אני מגלה בהדרגה שיש לי קשר עם הבורא. מסתבר שהכלי שלי הוא מלכות שמלאה באור העליון.

וכאן נמצאת הבחירה היחידה שלי. והקבוצה, מצידה, תיתן לי את כל הנחוץ לי. אבל אם אני לא משתף איתה פעולה באופן סלקטיבי, ורוצה דווקא את זה, אז העולם מוביל אותי בדרך של ייסורים, מה שנקרא "בעיתו".

לכן, כדי לעלות על הדרך המהירה והישרה אל המטרה, תפעיל את הקבוצה. רק ממנה, מהסביבה הנכונה, תקבל את האור, את כוח ההתפתחות המזורזת.

מלכות דאין-סוף מצטיירת לך היום כמו "העולם הזה". בהתאם לאופן שבו תתייחס למציאות הזאת – כך היא תשפיע עליך ותשנה אותך. הכול תלוי דווקא ביחס שלך: עד כמה אתה יוצר ומזמין על עצמך את ההשפעה מצד החברים. תסובב אותם לזווית הנכונה בתפיסה שלך, והם יקרינו עליך אור. הרי יש לך עסק עם מלכות דאין-סוף, שניתנה לך לצורך העבודה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 08.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משחקים את המצב העליון: בהתחלה כולם מזייפים
הסביבה חזקה יותר מהאגואיזם שלי
הקבוצה היא מקום העבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest