דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תפחד ליפול למעגל העונשין

תפחד ליפול למעגל העונשין

שאלה: איך אפשר להכין את עצמי לעבוד מבלי שיהיו לי לכך כוחות, כלומר ללא "חומר דלק"?

תשובתי: את חשיבות המטרה נותנים לנו מלמעלה וגם מלמעלה מחזיקים אותנו. אין כאן כאלה גיבורים שבעצמם מחזיקים בזה בשיניים. כל אחד ואחד חי מתוך חסד עליון. ברגע שנותנים לנו "הכבדת לב" קטנה, אז אנחנו מייד מתחילים לבכות. וכך זה כולם, ללא יוצא מהכלל, ולא מפני שאתה חלש יותר מהאחרים!

אבל אנחנו צריכים להבין, שהיגיעה היא לא עבודה פיזית שאותה אני צריך לעשות בכוח. אם אתה מתגבר ועושה משהו על ידי כוח פיזי, סימן שזה שקר. כי ליגיעה אמיתית, שהיא למעלה מהכוח האנושי, לא יכולים להיות לך כוחות. אם אתה מסוגל להשקיע כוחות ולעשות משהו, אז זה לא נחשב "יגיעה".

יגיעה, זה הניסיונות להתחבר עם הרב, הקבוצה והספרים, לקבל מהם חשיבות המטרה, חשיבות הבורא, חשיבות הפעולה ולפעול על "חומר הדלק" שלהם. לך עצמך אין חומר דלק כדי לתת כזאת יגיעה. אבל אם אתה תקבל דרכם את חומר הדלק, אז יהיה לך.

כלומר יגיעה, זה לא סתם איזו עבודה. אלא יגיעה היא בכך, שאתה נמשך לרב, לקבוצה ולספרים, כדי להתעורר על ידם ולקבל מהם חומר דלק לעבודה. רק זה נחשב ליגיעה, ושום דבר חוץ מזה. אם היה לך חומר דלק עוד לפני הפנייה לקבוצה, סימן שזה סתם אגו ולא יגיעה. אם אחרי זה יש לך חומר דלק, סימן שקיבלת אותו מלמעלה, וזה גם כן לא נחשב ליגיעה. אלא היגיעה היא בלסדר את הדברים כך, כדי שתתפעל דרך הקבוצה.

צריך כל הזמן לראות את שלושת האמצעים הללו: רב, קבוצה, ספרים, שהם כמקשר, כמתאם, שמחבר אותך לבורא. אין לך יותר מאיפה לקחת את אנרגיית החיוּת, זו האינפוזיה שלך, זה צינור החמצן. אם אתה לא תתחבר אליו, אז תמות. אם החברים כל הזמן עוזרים לך, אז אתה אף פעם לא תשכח על זה. זו נקראת "ערבות", שבלעדיה שום דבר לא ייצא.

ואם אתה לא ניצלת את הסיכוי שניתן לך, אז שוב יחזירו לך אותו, אבל לא ידוע מתי: יכול להיות בעוד עשר שנים, ויכול להיות גם בגלגול הבא. כל רגע הוא חתוך מהרגע הקודם ואף אחד אינו יודע מתי ההזדמנות הזאת תחזור. הרגע הנתון נעלם, ויכול להיות שאתה תתעורר רק בעוד גלגולים רבים. וכך זה יכול לקרות עם כל אחד מאיתנו.

יכול להיות, שרק בעוד מאתיים שנה בהתאם לתוכנית ההתפתחות, אתה סוף סוף תקבל שוב התעוררות. החבר זייף במשהו, התעצל, ואתה לא קיבלת דרכו את מה שהיית אמור לקבל, ואז הלכת לסיבוב הבא.

שאלה: יוצא, שאני כבר מוכן אבל שום דבר לא תלוי בי?!

תשובתי: הכול תלוי רק בך, אתה רק צריך לעורר את החברים. כל יום מלמעלה יש "מתן תורה". אם יצרתם מלמטה את התנאים, אז בבקשה, תקבלו אותה.

מתוך שיעור על מאמר רי"ט מספר "שמעתי", 08.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הפירור האחרון ביותר
יגיעה מעל לכוח האנושי
לשאוב כוח מהאיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest