דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד עבור כולם וכולם עבור כל אחד

כל אחד עבור כולם וכולם עבור כל אחד

2012-02-24_5470_w.jpg

שאלה: מה מסמל "צמצום" בקבוצה?

תשובתי: עד שאנחנו לא נבין ונתפוס באופן אוטומטי את המילה "רצון" כרצון משותף, שום דבר לא קורה. אם מדובר על הכלי, אז אנחנו מייד צריכים להבין שזה מסמל "יחד". אם מדובר על האור, אז זה התענוג שמתגלה בתוכנו כאשר אנחנו מתחברים יחד.

זה צריך להתרחש בצורה אינסטינקטיבית לגמרי. האינסטינקט הזה חייב לחדור ללב, כדי שיהיה לנו ברור שזה כך ולא יכול להיות אחרת. כאילו שאני שומע את המילה "חמוץ" ומייד מרגיש חמוץ בפה.

לעשות "צמצום" על הרצון לקבל שלנו, זה אומר, שאנחנו רוצים יחד להעלות את גדלות הבורא, כוח ההשפעה, למעלה מכוח הקבלה, בכל המקרים שעוברים עלינו. כלומר, התנאי הראשון, מה שלא יהיה, אנחנו מתחייבים קודם כל להתחבר ולהישאר כאיש אחד בלב אחד.

שנית, להיות בכוח של ערבות הדדית, כלומר כל פעם להתחזק אחד על ידי כולם וכולם על ידי כל אחד. וזה נקרא, שאנחנו נמצאים ברצון משותף אחד.

heb_o_rav_bs-tes-02_2013-12-05_lesson_pic03

לכן, אנחנו נמצאים מתחת להר סיני, מסביב לשנאה הזאת, מחוברים בלב אחד ומקושרים בערבות הדדית. כלומר אנחנו מימשנו את שני התנאים.

וחוץ מזה, דרושים לנו משה והתורה על פסגת ההר. זה אומר, ששם למעלה אנחנו השגנו חיבור עם הבורא. משה, זה הכוח המשותף שלנו שנמצא מעלינו. כלומר, התנאי השלישי זה גדלות הבורא, המטרה הרוחנית.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 05.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
125 מדרגות של גילוי
התערבות של "אור ישר" ו"אור חוזר"
מגע בנקודת הצמצום של האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest