דף הבית / המשבר ופתרונו / תעצרו את בולמוס האכילה!

תעצרו את בולמוס האכילה!

מאמר דעה של Ashok Khosla, ראש המרכז הבינלאומי לשמירה על איכות הסביבה ויושב הראש השותף של "מועדון רומא":

יש יותר מדי אנשים, המשאבים מתכלים מהר מדי, זהו האיום המשמעותי ביותר של ההתפתחות היציבה של כדור הארץ.

כל יום נעלמים על פני כדור הארץ עד 100 מינים של בעלי חיים, מאגרי הדגים ייעלמו עד 2050. הגיוון הביולוגי של כדור הארץ קטן ב- 60%, בכל יום נעלמים 50,000 דונם של יערות בשל כריתת עצים ושריפות. 20,000 דונם של אדמה חקלאית הופכים מדי יום למדבר, כתוצאה מארוזיה של הקרקעות. הפליטות היומיומיות של דו-תחמוצת הפחמן אל האטמוספרה, מגיעות עד ל- 60 מיליון טון ומשפיעות באופן שלילי על האקלים של כדור הארץ. מגן הקרח של גרינלנד נמס כך, שהמדינות שנמצאות על האיים ייעלמו מתחת לפני המים. ניאלץ לחיות בתנאים שבהם לא יהיו מספיק אדמות, מים, מחצבים, כאלה חיים יחוו כבר הילדים שלנו.

המדינות המפותחות סובלות מצרכנות יתר. כדאי להן להוריד את רמת בולמוס הצרכנות, להשתמש בפחות משאבים לנפש. העסקים חייבים להיות אחראיים מבחינה חברתית, לשמור על איכות הסביבה. מוכרחים לחסוך בכל, לכבות את האור אוטומטית, להחליף את הנורות לנורות LED.

למה למלא עד כדי אפס מקום את המקרר במוצרי מזון, אם אתם לא אוכלים הכול? בגרמניה 17% מהמוצרים נזרקים מבלי שנפתחו עטיפותיהם. הרי אפשר לתרום אותם לתושבי המדינות העניות? שם המזון עולה פי 100 זול יותר.

כמה מההמלצות קשות ליישום, כיוון שהן דורשות שינוי הרגלים התנהגותיים. למשל, לנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית, לעבוד במשך שעות האור, זאת אומרת, לקום וללכת לישון מוקדם, לא ללכלך, להאט את הילודה (ילד אחד למשפחה).

העתיד חייב להתבסס על צדק חברתי ועל כלכלה ירוקה. ניתן לעצור את צרכנות היתר רק על חשבון חדשנות, טכנולוגיות חדשות, כדי לקבל פי ארבעה יותר תוצר מבלי להגדיל את כמות המשאבים. ישנן 2,300 טכנולוגיות שחוסכות באנרגיה ובמשאבים בעולם.

התייחסותי: "מועדון רומא" מביע את דעותיו כבר עשרות שנים, ומי שומע אותו? וזאת על אף שנכנסו ונכנסים אליו אנשים מפורסמים ובעלי השפעה! יחד עם הטכנולוגיות הירוקות, הקיצוץ בייצור העודף, החיסכון והדאגה לניקיון, יש להבין שכל זה מושג רק על ידי חינוך אינטגרלי מקדים של בני האדם. רק כתוצאה מהחינוך, בני האדם יתחילו להתייחס אחרת לעצמם, לזולת, לחברה, לטבע, לעולם, ואז הקולות של "מועדון רומא" ואחרים יוכלו להישמע.

ידיעות קודמות בנושא:
חברת הצריכה המופרזת
הלקחים מאסונות הטבע
ממשלה עולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest