דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תעזרו לי לעלות על הדרך הטובה

תעזרו לי לעלות על הדרך הטובה

אנחנו יכולים ללכת קדימה בשתי דרכים, ובדרך כלל אנחנו מתפתחים בו זמנית בשתיהן יחד: קצת בדרך הייסורים, וקצת בצורה הכרתית. כל השאלה היא: בכמה אחוזים בסופו של דבר אנחנו מפעילים את הדרך הרעה, ובכמה אחוזים את הדרך הטובה.

האמצעי למימוש הדרך ההכרתית, שבה אנחנו בעצמנו מזרזים את הזמן, רואים כל מצב כרצוי להתפתחות שלנו ומשתוקקים להתפתח בעצמנו – הוא הקבוצה. בזכות השבירה של הנשמה הכללית, קיבלתי הזדמנות לפתח בצורה מלאכותית את ההשפעה שלי כלפי החברים, שבינתיים אינה קיימת אצלי. בכך אני מעורר את כוח ההשפעה של הטבע, שמתחיל להשפיע עליי.

אני יכול להשתוקק בצורה מלאכותית למצב הבא מתוך המדרגה הנוכחית שלי, על אף שאינני רוצה בכך. אבל אם אני מבצע בצורה מכאנית פעולות שונות במדרגה הנוכחית הזאת, כאילו אני רוצה לעלות ולהימצא בהשפעה, כאילו אני רוצה להשפיע – אז זה מספיק כדי לקרב אליי את המצב הבא ולמשוך משם את האור המחזיר למוטב.

בצורה כזאת אני מעביר לעליון את הרצון שלי, וזה מספיק. כי אני הרי פועל בדרגת הרשימות (הגֵנים האינפורמטיביים) ולא מבצע פעולות מעשיות אמיתיות. ואז העליון קולט לתוכו ומתחיל לפתח בתוכו את העובּר שלי. הוא מבצע זיווג עם האור מהמדרגה העליונה יותר, זיווג בין החכמה והבינה (ע"ב-ס"ג) ומעביר לי את אור החכמה הזה, המלובש באור החסדים.

הוא נותן לי את הכוח שבזכותו אני מתחיל להבין (באור החכמה) ולהרגיש בתכונת ההשפעה (באור החסדים) כיצד לבצע פעולות ולעבוד באופן הכרתי, בכדי להידמות ולהתקרב לבורא, בכך שאני מבצע צעד קטן כלשהו קדימה.

וכך אני מתקדם לאט לאט, צעד אחר צעד, הודות לכך שאני משתמש בסביבה שלי. ביחס אליה אני מבצע פעולות מלאכותיות, מה שנקרא "באמונה למעלה מהדעת", ובכך אני מושך אליי את הכוח שעוזר לי לגלות את הפעולות האלה "בתוך הדעת".

לכן ההתקדמות תמיד נעשית למעלה מהדעת, מעל למצב שלי, ביחס לאיזושהי מדרגה של השפעה גדולה יותר. ואני מקבל מכך כוח להפוך בעצמי להיות משפיע ולרכוש את הידע הזה.

לכן מאסיפת החברים צריך לדרוש שכולם ישתתפו בצעדים הנכונים האלה ויכרתו ביניהם ברית, ערבות לעזור זה לזה ולתמוך זה בזה בדרך הזאת, שמנוגדת לטבע שלנו. הרי אנחנו רוצים לזרז את ההתפתחות שלנו ולהימשך לטוב, לדבקות, שהפוכה מהאגואיזם שלנו.

לכן אנחנו זקוקים לכוח גדול מהסביבה, שתשפיע עלינו את חשיבות המטרה, שחשובה יותר מהכול, ואת גדלות החברים, כדי שאני אתרשם מהם ולא מסביבה אגואיסטית אחרת. עבודת האדם היא לדרוש את כל זה מהסביבה שלו.

העיקר הוא הדרישה הנכונה, הרצון הגדול להתחבר עם החברים והציפייה לכך שגם הם ירצו את אותו הדבר. לשם כך אנחנו קוראים יחד מאמרים, מדברים על חשיבות הקבוצה ועל מה שאנחנו מצפים לקבל ממנה. רק בזכות הסביבה יש לנו אפשרות להתפתח בדרך טובה ומהירה במקום בדרך ארוכה ומלאה בייסורים.

מפני שהסביבה הטובה מפתחת בי את חוש הכרת הרע, ואז אין כל צורך לדחוף אותי מאחור על ידי הייסורים. אני מרגיש בעצמי שלהימצא בקבלה – זה ייסורים, ולהיות בהשפעה – זה תענוג. כך הקבוצה מכוונת ומשכנעת אותי. וזה מספיק כדי שאתחיל לדרוש את זה מהאור וכדי שהוא ייצור בי תכונות כאלה בפועל.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 06.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איך לראות שלהשפיע זה טוב
אני, הסביבה שלי והאור
לבקש מהאור שיזרז את ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest