דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לראות שלהשפיע זה טוב

איך לראות שלהשפיע זה טוב

ישנן שתי דרכים שבהן הטבע מקדם אותנו, ללא ידיעתנו או בצורה הכרתית: דרך האור (התורה) ודרך הייסורים.

הדרך שבה אנחנו מתקדמים שלא מדעתנו – זאת דרך הייסורים. מפני שהטבע שלנו הוא הרצון לקבל, ולכן, תחת השפעת ההרגשה הרעה או הטובה, אנחנו מתקדמים ומתפתחים במקצת, מדרגה אחר מדרגה. אז מה אנחנו מרגישים כטוב או כרע?

אנחנו נבראנו על ידי האור, שברא אותנו עם רצון לקבל מילוי. ולכן, את כל מה שנמצא בתוך האור, בתוך הבורא, אנחנו משיגים בהדרגה כטוב, במשך תהליך ההתפתחות שלנו, ואת כל מה שהפוך ממנו, אנחנו תופסים כרע.

זוהי דרך ארוכה מאוד, ומשך זמן רב הכול מצטייר לנו בצורה ההפוכה, בהתאם לטבע שלנו. אך במידה שבה כוח ההשפעה מלמד אותנו, אנחנו מתחילים להבין שהרע הוא האגואיזם שלנו, שאשם בכל הכישלונות שלנו, וכמה היה יכול להיות נפלא אילו היינו נמצאים בתכונת ההשפעה, שהייתה מעלה אותנו מעל לכל הרע.

ההתפקחות הזאת מגיעה בהדרגה לכל אחד מאיתנו ולכל האנושות. וזאת נקראת דרך ייסורים, כשאנחנו לומדים דרך המכות, מאותו הכוח שדוחף אותנו מאחור.

ויחד עם זה, ניתנה לנו היכולת לזרז בעצמנו את ההתפתחות שלנו ולהתקדם לקראת השגת הטוב. הטוב הוא ההשפעה, וכדאי לעשות תרגילים שונים ולהיעזר באמצעים שונים, כדי לפתח בעצמנו את רגש הכרת הרע, לא כתוצאה ממכות, אלא דרך הסביבה.

לשם כך אנחנו צריכים להעלות את הרגישות שלנו לטוב ולרע, להשפעה או לקבלה, לאהבה לזולת או לשנאה. עוד לפני קבלת המכה, אני מסדר את עצמי, על ידי העבודה עם הסביבה, כך שאהיה מסוגל להתחיל להשיג שלהשפיע זה טוב ולקבל זה רע.

הרי כך בנוי הטבע. הבורא קבע את מטרת הבריאה: דבקות בבורא, בתכונות שלו, כמו שנאמר: "מה הוא רחום, אף אתה רחום". לכן אנחנו צריכים, בכל התכונות שלנו, להידמות לתכונות שלו. זה נקרא שאני צריך להפוך את עצמי ולהבין שהטבע שלי הוא רע והטבע של הבורא, ההשפעה, הוא טוב.

התחבולות והאמצעים שבהם אני משתמש כדי לראות את ההשפעה כטובה, נקראים "מצוות", "עבודת השם". העבודה עם הסביבה מאפשרת לנו לראות את ההשפעה כטובה ואת האגואיזם כרע.

לכן הנשמה נשברה לנשמות פרטיות רבות, ואנחנו יכולים, בזכות העבודה ההדדית שלנו, להשיג שחיבור ואהבת הזולת זה טוב. ומאהבת הזולת אנחנו מגיעים לאהבה לבורא. הרי מדובר בביטוי הפרטי והכללי של אותה התופעה.

ולכן כל ההשתלשלות מלמעלה למטה, כל ההכנה שנעשתה עבורנו, הייתה נחוצה כדי שאנחנו נוכל להשתמש בה ולהתפתח בעצמנו באופן הכרתי, כדי שנשיג בסופו של דבר את המטרה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 06.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תעזרו לי לעלות על הדרך הטובה
תבחר בחופש
העיקר לא למשוך את הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest