דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תעזרו לי לנצח את הלב השחור

תעזרו לי לנצח את הלב השחור

הבורא ברא אותנו אגואיסטיים וחִייב אותנו להישבר. אנחנו מגיעים לאחר כל ההכנות שנעשו מלמעלה למטה, ולכן אי אפשר לדרוש מאיתנו שנרצה את ההשפעה ונשיג אותה. צריכים לצאת מתוך המציאות ולהשתדל לעשות את מה שאנחנו מסוגלים.

ובמציאות ניתנה לנו הנקודה שבלב שאיתה אנחנו עוד יכולים לבצע איזה שהן פעולות חיצוניות בכיוון של השפעה, אך לא בתוך הלב כי הוא הרי כולו אגואיסטי.

כך אנחנו קובעים את היחס שלנו להשפעה, תלוי מי יטֵה את המאזניים: ה"נקודה שבלב" או הלב עצמו. הלב מושך אליו את הכול, זה הטבע שלו. גם הנקודה שבלב מושכת לאן שהוא, לא ברור לאן. לשניהם ישנם כוחות מנוגדים זה לזה. המצב הזה ניתן לי מצד הטבע.

אבל בזכות הסביבה אני יכול להגדיל את כוחה של הנקודה שבלב: פי עשר, פי מאה, פי אלף, עד כמה שרק יהיה אפשרי בזכות הקבוצה והקשר איתה. ואם הכוח של ה"נקודה שבלב" יהיה גדול יותר, אני אוכל להגיע למצב כזה שבו אוכל לאזן אותה עם הלב ולנסות להטות את המאזניים לטובתה.

פעם הלב ינצח ופעם הנקודה שבלב, וכך אני אעבור עליות וירידות ואתקדם. עד שלבסוף אני אשקיע מספיק מאמצים כדי להעלות את ה"נקודה שבלב" מעל הלב. צריך בכל פעם לנסות לבצע את המהפך הזה.

בהתחלה יש לי לב שחור ורע, ו"נקודה שבלב". הנקודה הזאת היא ממש קטנה, הלב הרבה יותר גדול ממנה. אך בזכות זה שאני מתחבר עם הנקודות האחרות ומשתוקק יחד איתן להשפעה, אני מקבל מהן כוח להתנגד ללב שלי, להיאבק עימו וכאילו לבטל את השפעתו.

כשאני משקיע בכל פעם יותר ויותר כאלה מאמצים, אני מגיע בסופו של דבר לשבירה ומבין שאינני מסוגל לכלום ואין לי כוחות. ואז אני מעלה תפילה (מ"ן) ומתרחש הנס, ההצלה!

יש כאן בפנים מעברים רבים וזה לא קורה ישירות, אלא קורה כאן מהפך. הרי אנחנו לא מבקשים דווקא את מה שאנחנו מקבלים בסוף. ולכן זה נקרא "נס".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אני בוחר בנקודה שבלב
מה תבחר?
מחשבה אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest