דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאילו רצון וכאילו אור

כאילו רצון וכאילו אור

שאלה: כיצד אוכל להשפיע אם אני שבור וכל הבקשות שלי הן אגואיסטיות?

תשובתי: אתה לא יכול להשפיע ואף אחד גם אינו דורש את זה ממך. נדרש ממך לעשות את מה שאתה מסוגל, כלומר, לדרוש תיקון.

מובן שכל זה יהיה שקר ולמעשה אתה משקר כשאתה אומר שאתה כאילו רוצה תיקון אמיתי. אך ככל שאתה רוצה יותר את התיקון הלא אמיתי הזה, כך תבקש – כאילו אתה באמת רוצה! זה נקרא "משחק", בזכותו אנחנו גדֵלים, לומדים, רוכשים שכל ומתקדמים.

ודאי שאינני רוצה זאת אבל אני עושה "כאילו". אין ברירה. באיזו דרך אחרת אני יכול לרצות להימצא בתכונה הזאת אם אינני נמצא בה? לכן נותנים לך כזאת אפשרות, דרך ה"כאילו".

לאחר מכן אנחנו נבין מדוע העולם הזה נברא דווקא בצורה כזאת שהוא לא נמצא במרחב הרוחני, ודווקא מתוכו אנחנו צריכים לעלות. השגת הרגשת העולם העליון היא "משחק". וברור שאם נסתכל על זה במבט מפוקח, אז נראה שכל זה הוא שקר.

וכאשר ילד קטן משחק במכונית פלסטיק, האם זה לא שקר? אבל בצורה כזאת הוא גדל. לא במקרה העולם שלנו נעשה באופן כזה. הנברא בכוונה נברא מנוגד והפוך לבורא, כי הוא הרי חייב להתנתק ממנו כדי להרגיש את עצמו כנברא. אך מצד שני, הוא צריך להפוך להיות דומה לבורא.

ואת המעבר הזה, של מי שמנותק ויחד עם זה הופך להיות דומה, אפשר לעשות רק בצורה כזאת: להתחיל כבר במצב המנותק לעשות משהו כאילו שהוא נמצא בהשתוות.

בזכות זה אתה מגלה עד כמה את רוצה את ה"כאילו" הזה! וה"כאילו" רצון הזה מושך אליך את האור המקיף. ואפילו לא את האור האמיתי, אלא "כאילו" אור! באופן כזה אנחנו יוצרים איתו קשר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תקבל יותר ממה שביקשת!
רק האור יעלה אותי
מתוך השקר אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest