דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נתק מבטך מהמישור והבט למעלה

נתק מבטך מהמישור והבט למעלה

laitman_2010-11-10_3207_us-70.jpg

כל העבודה מתחילה דווקא מהעולם הזה ומזמננו, מפני שהגענו למצב שהרצון ליהנות גדל, התגלה בשלמותו בדרגה הגשמית ועכשיו אנחנו מסוגלים להתחיל לתפוס אותו ביחס לרצון להשפיע. כלומר אנחנו סיימנו את התפתחותנו בדרגות דומם, צומח וחי ועכשיו אנחנו צריכים להתחיל להתפתח בדרגת המדבר הכוללת בתוכה שני כוחות: כוח הקבלה וכוח ההשפעה.

קודם הייתה לי ראייה "שטחית" לחלוטין, ראיתי סביבי רק ממה אני יכול להרוויח, ממה אני יכול למשוך לעצמי, את מי אני יכול לנצל. פעל בי רק רצון אחד, הרצון ליהנות שעליו מושתת הטבע הדומם, הצומח והחי. ולכן לא היה לי שום "פיצול" או ספקות, אלא רק כיוון אחד, כיצד להרוויח באופן המירבי ברצוני האגואיסטי.

אלה הם חיים גופניים רגילים, הסתכלתי על החברה כעל הזדמנות לניצול. אך כעת מתעורר ומתגלה הרצון להשפיע שאנחנו לא יכולים להתנגד לו אנחנו חייבים לקחת אותו בחשבון.

בפעם הראשונה בכל ההיסטוריה כל האנושות נכנסת למצב בו הרצון לקבל והרצון להשפיע צריכים להיות מאוזנים ושניהם צריכים להיות נשלטים בידינו עצמנו. ואם אנחנו לא מביאים אותם לאיזון אנחנו מביאים לפיצוצים ולמשברים.

לכן כעת הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא ליצור סביבה חברתית נכונה עבור כל האנושות. והקבוצה העולמית שלנו צריכה להיות הראשונה כדי לשמש דוגמא. כך מתחילה ההתפתחות שלנו "מתתא לעילא" ועד אז התפתחנו רק במישור אופקי.

ואז אנחנו נגלה את שיתוף הפעולה הנכון בין הרצון לקבל לבין הרצון להשפיע, מלכות ובינה ברצונות השבורים שלנו. וכדי להגיע אליו אנחנו נדרוש את המאור המחזיר למוטב. אני כאילו מגלה: הנה האגואיזם שלי, ואני רוצה שהוא יפעל אחרת ויתחבר עם האחרים, ישתתף בעבודה ההדדית.

לכן אני מבקש שיבוא אור ויתקן את הרצון שלי, יקבע איזה שיווי משקל במערכת שלנו, הדדיות, שנשפיע זה לזה, נוותר ונתחבר. ואז מגיע האור ומחזיר אותנו למוטב. זה מה שנקרא תיקון "מתתא לעילא", שעלינו לבצע.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 30.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בניסיון להינצל ממכבש ההתפתחות
גדל מי שרוצה לגדול
במלחציים של ניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest