דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין טעויות ברוחניות

אין טעויות ברוחניות

laitman_2010_4000_us-70.jpg

שאלה: ספר הזוהר מלא במשלים ודמויות גשמיות. למה הם כל כך חשובים, אם הם רק מבלבלים אותנו ומסיטים מהכוונה הנכונה?

תשובתי: כל מה שנאמר על ידי אדם ששוֹרֵה בקדושה, כלומר בתוך הרצון להשפיע, נובע מתוך השׂגתו, הרגשתו, הימצאותו ברצון להשפיע, ולא עולה על דעתו בעצמו.

מאחר והרצון לקבל שלו "נתקדש", כלומר רכש את תכונת ההשפעה, נמצא בה, אז את התכונה הזאת הוא מרגיש. לכן הוא מרגיש איזה ביטוי של הבורא בתוכו ומעביר אותו בצורה כזאת. הוא לא מוליד בעצמו את הדמויות האלה, הן לא מופיעות סתם כך בדימיונו, אלא אותה צורת הבורא שהתגלתה בו עכשיו, מזמינה בו כזאת דמות, כזאת תמונה, שאותה הוא מעביר לנו.

לכן אנחנו צריכים להשתמש בכל המשלים האלה ולהתחבר איתם. ואם אנחנו לא מבינים אותם עכשיו, אז אני מבטיח לכם, שיבוא הזמן, ואתם בסופו של דבר תבינו אותם. וחוץ מזה, אתם תשׂיגו את אותה המדרגה, ותופיע אצלכם אותה העלילה, אותה התמונה, אותה הדמות ואותו הביטוי.  לכן המקובלים מבינים זה את זה. אנחנו הם אלה שלא מבינים אותם. אך באותה המידה שאתה מתחבר עם מה שהם אומרים, אתה מתחיל להבין אותם יותר.

לא סתם מקובל בחסידות, שאם בפתק של הרב מופיעות שגיאות, אז אתה מברך עליהן, כי אם הוא כתב כך, אז בשבילך זה סימן של קדושה. זה נובע מכך, שאדם השורה בקדושה, אינו יכול לטעות. נדמה לך, שהוא עשה שגיאה, מפני שאתה לא מתוקן. זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה צריך את שפת הענפים
פרחים רוחניים ושמש רוחנית
איך לעלות לזוהר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest