דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תמונת המציאות שלא עוותה על ידי האגו

תמונת המציאות שלא עוותה על ידי האגו

אנחנו לא רואים את כל המציאות שנמצאת לפנינו רק מפני שאנחנו לא רוצים לראות אותה. אז כיצד אנחנו יכולים לרכוש רצון כזה אם אין לנו אותו? עכשיו נמצאים לפניי מיליארדי בני אדם, אבל אני רוצה לברר רק את מה שאפשר לקבל מהם, מה שמועיל עבורי או מסכן אותי. וחוץ מזה, הם בכלל לא מעניינים אותי. אם אפשר לנצל אותם איכשהו, אז אני עושה זאת. אבל אם אני רואה שהם עלולים להזיק לי במשהו, אז אני מתרחק מהסכנה או שאני מרחיק אותה. זה כל מה שמעניין אותי. אבל בצורה כזאת אני לא מכיר את האנשים, לא רואה אותם ולא מגלה אותם. מסביבי נמצא יקום שלם, אבל מי יודע מה יש בו, הרי אני לא מבין אותו ולא שם לב אליו.

אבל קיימת תפיסת מציאות יותר נכונה, שאותה מלמדת חכמת הקבלה, מדע לתפיסת העולם שמאפשרת להרגיש את כל המציאות. לשם כך אני חייב לשנות את הרגש שלי. במקום לדאוג לעצמי (האם טוב לי או רע לי, מזיק או מועיל בשבילי), אני יוצא מחוץ לעצמי לעולם החיצון ומתחיל לדאוג לו. כלומר, אני מחפש כיצד אני יכול לשרת לטובתו או לפחות לא להזיק לו.

על ידי זה אני רוכש את החוש השישי. בנוסף לראיה, שמיעה, טעם, ריח ומישוש, אני מתחיל להרגיש את מה שקורה מחוץ לי. אז אני מרגיש מה קורה באמת, בלי שום הפרעה מצידי. אני כבר לא מכניס ולא מעבד את כל המידע בתוכי ולא מתאים אותו לאינטרסים שלי. כי עכשיו אנחנו מסתכלים על הכול מנקודת המבט של התועלת או הנזק שזה מביא לנו.

אבל אם אני אצא מתוך עצמי, אז אני אראה את העולם החיצון כפי שהוא. אני מפתח את החוש החיצון שאינו תלוי ברגש שלי. אם אנחנו נלמד לפתח חוש כזה, אז אנחנו נגלה עולם שבו אנחנו כבר קיימים היום, אבל לא רואים אותו. אנחנו תופסים מתוך כל המציאות רק קטע מזערי שמכונה "העולם הזה".

כשאנחנו סתם מרחיבים את החושים הגשמיים שלנו וממציאים טלסקופים ומיקרוסקופים יותר מפותחים, אז על ידי זה אנחנו לא ממש משנים את התמונה. הרי מאחורי כל ההמצאות הללו עומד אותו הרצון האגואיסטי הקטן והמוגבל ביותר. במקום רצון לקבל, עליי לרכוש רצון להשפיע שפועל לטובת העולם בחוץ.

אם אני פועל לטובת הזולת, אז אני סופג כל הזמן את הרצון מבחוץ, מכל הטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם ומכל הכוחות הרוחניים שעדיין אינם מוכרים לי: מלאכים, היכלות, חיות הקודש והנשמות המתוקנות של המקובלים הגדולים. אני לוקח מהם את כל הרצון כדי להשפיע להם ועל ידי זה אני מגדיל את הכלי שלי בגובה, ברוחב, בעומק ובעוצמה וכך אני מקיף את כל הבריאה.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים", חלק ד', 20.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הגישה המערכתית של חכמת החיבור
איך להתעורר מהחלום המפחיד הזה?
האם תמונה אובייקטיבית של המציאות ניתנת להשגה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest