דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תמונה שנארגת משני חוטים

תמונה שנארגת משני חוטים

שאלה: מה מצביע על התקדמות האדם, האם כאשר בכל יום הוא מרגיש דחייה יותר ויותר גדולה מהחברים או שהוא מעריך אותם יותר ויותר?

תשובתי: ההתקדמות של האדם אינה תלויה לא בזה ולא בזה, אלא היא תלויה בכך עד כמה האדם יכול "לארוג" תמונה נכונה, לשלב בצורה נכונה בין דחייה למשיכה. הדחייה נובעת מהיצר הרע, והמשיכה נובעת מהיצר הטוב, והאדם קובע מה עליו לבחור. הוא יוצר את החיבור, השילוב הזה, הוא עובד כמו אורג, שמעביר את הסטת במתקן האריגה.

הכול תלוי בצורה שהוא ישלב את שני הכוחות המנוגדים: יבין שהדחייה היא גם כן הכרחית, כמו המשיכה. הוא צריך לגלות שכל הכוחות שמתגלים בתוכו ביחס העליון, זה תמיד ברכה, לטובתנו. אין שום דבר אחר בעולם, במציאות לא קיים שום דבר מזיק, רע, אלא הכול תלוי בכך, האם האדם יוכל לראות ולהצדיק את זה.

האם הוא יוכל לאחד בין שני הכוחות המנוגדים, כדי לא סתם לחבר אותם, אלא להתחיל להרכיב משניהם מציאות חדשה. זוהי תמונת עולם פסיכולוגית חדשה שנארגה משני כוחות, כמו משני חוטים.

המציאות הזאת אינה קיימת בפני עצמה. כל המציאות – גם המדומה וגם האמיתית, קיימת רק בתנאי שאנחנו מתחילים לזהות אותה, שאנו יוצרים אותה בעצמנו. לכן אנחנו חייבים להשתדל לחבר את כל הכוחות ולחייבם לעבוד יחד, בזה כל העבודה שלנו.

בכזה אור, בכזאת זווית, צריך לראות את כל התורה, את כל ההיסטוריה של האנושות, את כל ההתפתחות שמורכבת מבניית המציאות הרוחנית משני הכוחות שהתגלו לאברהם. ההצלחה תהיה תלויה מזה, עד כמה אנחנו נצליח לחבר את שניהם יחד: את היצר הרע עם היצר הטוב, לעשות הכול למען הקשר ביניהם, האיחוד.

מתוך שיעור על איגרת של הרב"ש, 16.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תמונות המציאות המתעוררות לחיים
ממורכבות אינסופית לפשטות מוחלטת
כוח הפיוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest