דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "תלמוד עשר הספירות" – יומנו האישי של המקובל

"תלמוד עשר הספירות" – יומנו האישי של המקובל

שאלה: אם העיקר זה למשוך אלינו את האור, מדוע בזמן השיעור אנחנו מבררים בצורה כל כך מפורטת את מבנה העולמות המתואר ב"תלמוד עשר הספירות"?

תשובתי: המטרה שלנו אינה לברר בפרוטרוט את מבנה העולמות, אנחנו פשוט מנסים להוציא אלמנטים כלשהם, כדי להצטרף למה שהמקובלים מספרים עליו. אך בזמן לימוד "תלמוד עשר הספירות", בדומה לשאר החומר, אנחנו בראש ובראשונה חייבים לחשוב על הנשמה שבתוכה קיימים כל האלמנטים האלה, שעליהם אני קורא, ובה מתרחשות כל התופעות והאבחנות.

המקובלים, שגילו בתוכם את תכונת ההשפעה, מבררים אלו פעולות ניתן לבצע בה, ועל זה הם כותבים. חוץ מזה אין שום דבר. או שאנחנו נמצאים במציאות המדומה של העולם הזה, שלמעשה אינה קיימת ואחר כך נעלמת, וחיים בה כמו בחלום, או שאנחנו משיגים את המציאות האמיתית של ההשפעה, המציאות של הבורא. הרי "אין עוד מלבדו", ואם קיים משהו במציאות, זה רק שָם. ו"תלמוד עשר הספירות" מספר איזו מציאות אמיתית מתגלה לנו בתוך הרצונות שלנו.

ככל שאני אכנס לתוך המציאות הזאת ואגלה שהיא פועלת בתוכי, כך אני אצטרף ואזדהה איתה, ועל זה אני יכול לכתוב, כמו מקובל. ומקובלים אחרים עושים את אותו הדבר. כלומר, כולנו כותבים על אותו החיבור עם האור העליון שקיים תמיד ועל מה שאנחנו מגלים בו מתוך נקודת הבריאה השחורה שלנו, נקודת "יש מאין".

כשאני משיג מגע עם האור, השתוות עימו, אני מרגיש כיצד מתחילות להתרחש בתוכי כל מיני תופעות, שמתלבשות בתוכי מלמעלה למטה (אור חכמה), או לרוחב (אור חסדים). התופעות האלה מולידות בתוכי כל מיני התפעלויות והתרגשויות, ואני מתאר אותן ומביע אותן במילים ובצלילים.

אך כל ההתפעלויות וההתרגשויות שיש אצלנו, מתרחשות כתוצאה מפגישת האור עם אותה הנקודה השחורה, שהופכת להיות דומה לאור. זאת כל חכמת הקבלה, גילוי האור בתוך הנקודה השחורה של הבריאה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 12.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להבין בלב
כיצד מתכוננים לגילוי הבורא
העליה במדרגות העולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest