דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכינו לאור מקום לעבודה

הכינו לאור מקום לעבודה

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

שאלה: נאמר שבלימוד חכמת הקבלה צריך לפנות מקום בלב שלך, מה זו השיטה הזו של העבודה הפנימית?

תשובתי: בזמן לימוד ספר הזוהר עלינו לדאוג לכך שנפנה מקום בלב שלנו, שבו יתחיל לעבוד המאור המחזיר למוטב. אני חייב להכין חומר לעבודה בשביל האור, מה עכשיו רע בתוכי כדי להחזיר אותו למקור, למוטב?

אני חייב להכין מקום ריק עבור האור, תחום השבירה, הרע, כדי שהוא יהפוך את כל זה לטוב. לכן עליי קודם לברר היכן התחום הזה של הרע בתוכי, מה הוא מסמל? ומה מסמל העניין של להפוך אותו לטוב? המצב הזה חייב להיות מותאם לפעולת האור, אחרת הוא לא יעשה זאת.

אם הרצונות שלי, הכוונות, הצפיות אינן תואמות למה שעושה האור, הוא לא ישפיע עליי. הוא משפיע ופועל רק בתשובה לרצון האמיתי שלי, לבקשה הנכונה. לכן עליי להרגיש לעומק במה אני לפי דעתי, רע, ולשנות את תפיסת הרע שלי, כדי לעשות אותו לפי הבנתו של הבורא, האור, שבמושג רוע מתכוונים לפעולה או מחשבה אגואיסטית על חשבון הזולת, שׂנאה כלפי האחרים, ולרצות שהאור יתקן אותי להשפעה, לאהבת הזולת, לקשר עם אחרים.

אם אני קובע את המצב הנוכחי שלי כרע ומברר איזה מצב אני מחשיב כטוב, והמעבר ממצב אחד לשני תואם בדיוק למה שצריך לעשות האור, אז האור יבצע את זה. ואם בינתיים אינני מתאר לעצמי הצורה נכונה מה זה רע ומה זה טוב, ואיזה שינוי חייב ליצור בתוכי האור, אז הוא לא יעשה שום דבר!

אני צריך לחייב אותו, כדי שהוא יעשה את זה! כלומר עליי לרצות כל כך חזק את המעבר הזה, כמו שנאמר "ניצחוני בניי!". אני צריך לחייב אותו לתקן אותי, "אתה חייב לבצע זאת! אתה הבטחת!". הרצון שלי חייב לפגוע בדיוק במטרה. את הבירור הזה עלינו לעשות בזמן הלימוד ולפניו כהכנה, אז התיקון יתבצע במהירות רבה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 03.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הוא מצידו יעשה הכל, עלינו הבקשה
מכשיר ל"קידוח" הלבבות
משנאה לאהבה ברגע אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest