דף הבית / משבר עולמי / בסוף הגלות האחרונה

בסוף הגלות האחרונה

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

זוהר: פרשת ויקרא, סעיף פ': כשהגיע אליה, ראה אותה שהייתה שוכבת על העפר. מי ראה כבוד המלכה בזמן ההוא, והבקשות של המלך נגדה, עד שאחז אותה המלך בידיו, והקים אותה. והביאה להיכלו, ונשבע לה, שלא יפרד ממנה עוד לעולם, ולא יתרחק ממנה.

כל פעם מתרחשות שבירות יותר ויותר גדולות, גָלויות יותר ויותר ריאליות. את הגלות האחרונה לא ניתן אפילו להשוות עם הקודמת. כי הרי ההבדל ביניהן הוא בגילוי הרע, גילוי העובי של הרצון האגואיסטי (עביות) בדרגות א' (אגו-1), ב' (אגו-2), ג' (אגו-3) וד' (אגו-4). בגלות האחרונה התגלה אגו-4, וכל שאר הגלויות היו רק כהכנה אליה. כי דווקא אגו-4 הוא זה שחייבים לתקן.

כל שאר הגלויות וכל שאר דרגות האגו אינן קיימות בפני עצמן, בדיוק כפי שדרגות דומם, צומח וחי חייבות להתקיים רק כדי להביא להיווצרות דרגת האדם, אגו-4. כך גם דרגת ההתפתחות ה-ד' של הרצון, המלכות, אינה יכולה להתגלות ללא הדרגות 0, 1, 2, 3. אך דווקא המלכות בדרגת 4 היא מהווה עצמה כמטרה, ובה נעשים כל התיקונים.

הגלות האחרונה הזאת היא מיוחדת, תואמת לדרגת "אדם" בתוך הרצון ליהנות. לכן דווקא בה מתגלים הצרכים, ההשתוקקויות, רצונות ומטרות של הבורא ביחס לכל הנבראים, כולל דרגות 0, 1, 2, 3 מה הוא רוצה מהן. כך גם גלות ה-4, האחרונה, נחלקת בתורה לתת-דרגות, דומם, צומח, חי ומדבר. היא התחילה כמעט לפני 2,000 שנה, אך רק כעת אנחנו נכנסים לדרגה ה-4 של דרגת האדם בגלות הרביעית, כאשר מתגלה חוסר המילוי בדרגת האדם, זהו התפשטות הדיכאון, פירוק המשפחה, משבר החינוך, כל מה ששייך לדרגת "האדם".

הבעיה העיקרית כבר איננה הרעב (דרגת חי), אלא דווקא הבעיות הפנימיות בדרגת האדם, מה שלא היה קיים במצבים הקודמים. לכן המלך גירש את המלכה לזמן ממושך ולמרחק רב ממנו. כדי לתת הזדמנות ואפשרות לצאת מהנפילה הזאת, כדי שהיציאה תביא לקשר איתו, הוא בעצמו מתגלה במצב השבור ומגלה אותו בהדרגה. המלכה שוכבת בעפר, והמלך חייב להתגלות כלפיה דווקא במצב כזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.05.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:

על סף הגאולה האחרונה

קרוב ה' לנשברי לב

גלות – מעשה ידי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest