תיקון של שבת

"את שבתתי תשמרו ומקדשי תיראו אני ה'." ("ויקרא", פרשת "קדושים", פרק י"ט, פסוק ל').

שבת, זה גמר התיקון הפרטי בכל מדרגה. כל מדרגה עוברת תיקון במשך שישה ימים, שש תת- מדרגות (חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד), ואחר כך נעשה סיכום של כל ההשגות, למדרגה כללית, שנקראת "שבת".

הסיכום של המדרגות, השילוב שלהן והקשר ההדדי הנכון, נעשים תחת השפעת האור העליון. לאדם אין שום אפשרויות לבטא את עצמו בלתקן ולאסוף את המצבים האלה. זה לא בכוחנו. אנחנו רק מבצעים תיקונים פרטיים, בזה שמכינים אותם לאיחוד, והאור העליון מחבר הכול.

מכאן יוצא, שבמדרגה השביעית האדם לא עובד. המצב הזה נקרא "שבת", כלומר מנוחה, שבתון (מנוחה מלאה), שמופיע כאשר אתה לא מתערב בתהליך האחרון שנועל את ששת המדרגות. לכן, שבת מסמלת קדושה.

כתוצאה מפעולתו של האור העליון, סיום התיקון של כל המדרגות והסיכום של כל השבתות לשבת אחת יחידה, כל העולם מגיע למצב אחד ויחיד של מנוחה מלאה. אין יותר מה לתקן, אין מה לגלות, לברר, לחבר. נוצרת סכימה סופית לגמרי של הנשמה, שנקראת השבת האחרונה של העולם.

לכן, אם אתה בצורה הרוחנית מקיים בצורה נכונה כל שבת פרטית, אתה מקבל הרגשה של המצב הסופי המושלם. אבל זה שייך רק לאלה שיש להם תכונות רוחניות.

שאלה: לעיתים קרובות אנשים דתיים אומרים, שאם כל היהודים ישמרו כל הזמן את השבת, אז תהיה הרגשה של גמר התיקון, של השבת האחרונה.

תשובתי: אפילו מספיק פעמיים. אם לפחות פעמיים ברציפות היו חוזרים על אותו מצב, אז היו עוברים מהמדרגה הלא מתוקנת הקודמת שלהם בשתי דרגות. בדרגה השלישית כבר מגיע גמר התיקון, מפני שהבקשה הכללית עולה לעליון ואחר כך לעלי עליון, ולאחר מכן, כולם כבר נכנסים לעולם אין סוף.

בעולם שלנו יום השבת מסמל סוף שבוע. אבל צריך להבין, שתחת המושג "שבת" הכוונה היא לתיקון מדויק של האדם במשך שש מדרגות ולא ימים. כל אחת מהמדרגות הללו יכולה להימשך הרבה חודשים או אפילו שנים, ויכולה גם להימשך כמה רגעים.

ורק כאשר אנחנו עוברים בהדרגה את כל שש המדרגות, בזה שאוספים את כל הרצונות שלנו, שבעזרתם ניסינו לעשות פעולות רוחניות של הפצה החוצה של תכונות השפעה ואהבה לכוח אחד, אז אנחנו משיגים מצב של "שבת".

אבל זו לא הנאה ממנוחה, אלא עבודה רצינית מאוד, שאינה מסתכמת בפעולות התיקון, אלא באיסוף של כל החלקים המתוקנים לאחד יחיד שלם. האור עושה את זה, אבל אנחנו צריכים מראש לברר, למזג, להציב, להראות הכול ולהעלות את המצב הזה לאור העליון.

לכן העבודה בשבת, זה לא בירור של חוסר תיקון, אלא עבודה על שלמות. כל מה שאנחנו עושים במשך שבוע, מצטבר לצורך עיצוב נכון בשבת. עבודה כזאת נקראת "תיקוני שבת".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שבת רוחנית
"זכור את יום השבת"
השבת היא גמר התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest