דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / תיקון פנימי ליוקר המחייה

תיקון פנימי ליוקר המחייה

שאלה: יוקר המחייה עולה מאוד ומביא איתו תופעה חדשה, אנשים שנקלעו למצוקה כלכלית גונבים מוצרים בסיסיים מרשתות המזון ומחנויות אחרות. לדוגמה, מאבטח ברשת של סניף מזון ביקש מאימא צעירה לפתוח את התיק שלה, והוא גילה בתוך התיק תחליף חלב לתינוקות. האימא התחילה לבכות וביקשה ממנו שירחם עליה, היא סיפרה שיש לה בבית תינוקת ואין לה כסף לאוכל. כששמעתי את זה ממש עלו לי דמעות בעיניים. מה לדעתך אנחנו אמורים לעשות עם אנשים כאלה שנתפסים על גניבת אוכל?

תשובתי: אנשים מגיעים למצבים שאין להם ברירה, וזו תופעה קשה. זו בושה שבמדינת ישראל, במדינת היהודים, דברים כאלה קורים. ומנגד אנחנו מפזרים מיליוני שקלים בכל יום על כל מיני אירועים שאין בהם שום צורך.

שאלה: כמדינה משגשגת, יש פה גם אנשים עשירים מאוד, כלומר יש פה כסף. אז איך אנחנו, העם היהודי, מגיעים למצב כזה? למה זה לא מסתדר לנו?  

תשובתי: עלינו לתקן את הלב. אתה יכול לפתוח מיליון עמותות עם המון כסף ואנשים שיטפלו בכל הנזקקים, ובכל זאת יישארו המון נזקקים, חולים, זקנים, ותינוקות, כי אין לב בין אדם לאדם. אנחנו לא מחנכים את הלב של האדם להסתכל על האחר, זו הבעיה. אנשים צריכים להבין ולהשתדל לבנות מערכות יחסים כאלו במדינה. משנה לשנה אנחנו נעשים גרועים יותר ורחוקים יותר זה מזה, גם העולם אבל אנחנו במיוחד. לעם ישראל זה לא יעבור בשקט.

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 18.7.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest