דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תיקון מיוחד הנותן חיים

תיקון מיוחד הנותן חיים

laitman_2010-03-15_9945_us-70.jpg

שאלה: כיצד אפשרי הדבר שרבי שמעון בכה, היה בספק, האם לגלות או לא לגלות את הסוד המוסתר בספר הזוהר? האם המקובלים יכולים לגלות סוד כל כך גדול שבגללו ייגרם לנו נזק?

תשובתי: רבי שמעון הוא לא אדם רגיל העשוי מבשׂר ודם המסתתר במערה, אלא מערכת רוחנית שלמה, חלק מהעולם העליון, המתלבשת על הבורא והמקבלת ממנו בהתאם להשתוות הצורה את כל מה שקיים בו. ובאותו הזמן, הוא חושב כיצד עליו להעביר את האור הזה לנשמות האחרות שעדיין נדרש להולידן ולפתחן.

לשֵם כך הוא מוצא עוד מערכת רוחנית אחת, רבי אבא, דרכה ניתן להעביר את האור למטה. בעזרתו של רבי אבא ושאר תשעת תלמידיו, שכל אחד מהם מהווה אחת מתוך עשׂר הספירות והוא בעצמו מורכב מעשׂר ספירות, כלומר כל האוסף המלא של 100 ספירות, לאחר ההסתר והמעטת האור במנגנון המיוחד הזה, ניתן להכין אותו, להתאימו לנשמות של הדור שלנו.

האור הזה מיועד דווקא לזמנים שלנו, ולא עבור הדור שבו נכתב הספר או עבור תקופת הגלות. זהו תיקון מיוחד. בדיוק בצורה זהה כמו שחכמי התלמוד עשו עבורנו תיקונים ואין לנו צורך לייסר יותר את הגוף שלנו כדי לגלות את הרוחניות, כפי שהיה כתוב על אותם הזמנים: "פת במלח תאכל, מים במשורה תשתה, ועל הארץ תישן ובתורה אתה עמל ואז תשׂיג!". אך לאחר זמני התלמוד, אין כבר שום הגבלות ומספיק פשוט לעסוק בתורה הפנימית (חכמת הקבלה), ללא שום הגבלות פיזיות.

זה אפשרי מפני שהמקובלים של אותם הזמנים עשׂו תוספות מתאימות למערכת הרוחנית, ובכך קירבו אותה אלינו. ובנוסף לזה, זה תואם לכמה שאנחנו בעצמנו התקרבנו אליה, הודות להתפתחות של הרצון/האגואיזם שלנו. הם קירבו את האור אלינו, ואנחנו התקרבנו אליו (בכך שכאילו התפתחנו בכיוון ההפוך, והגברנו את האגו שלנו), ועכשיו הפכנו לכל כך קרובים זה לזה, שמספיקה השפעת האור בלבד עבור התיקון שלנו. אין יותר שום צורך בייסורים פיזיים.

כל זה הודות לתיקונים במערכת העליונה, שנעשתה על ידי המקובלים מהעבר. המקובלים האלה, הם חלק מהעולמות העליונים והחלק הפנימי ביותר שלהם, כי הרי הם שייכים לנשמות. כשהם מבצעים תיקונים, הם מוסיפים למערכת הכללית כאלה תיקונים, אלמנטים שמחיים אותה. הודות להם, היא מתחילה לחיות, לפעול ולהעביר את האור אלינו למטה!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 14.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest