דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תיקון במילים ובמעשים

תיקון במילים ובמעשים

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

שאלה: מדוע אני מבין מה עליי לעשות, אך זה לא תמיד עוזר לי למצוא כוחות, כדי להישאר נאמן למטרה?

תשובתי: מפני שההבנה קיימת רק בשׂכל, והיחס הנאמן לחיבור וקשר צריך להיות ברצון. אך שׂכל ורצון, הם שני דברים שונים. במילים אני יכול לספר לך כל כך הרבה דברים חכמים וטובים, בשׂכל אתה מסכים עם הכל, אך אינך מוצא בך את הרצון לבצע אפילו את הפעולה הפשוטה ביותר.

הרי הרצון דורש תיקון. ולצורך התיקון עליי קודם כל להרכין את ראשי בפני החברים, כדי לקבל דרכם את האור המחזיר למוטב, תוך כדי לימוד נכון בקבוצה הנכונה. ואז ברצון הזה שמתוקן במידה כלשהי אני כבר אוכל לבצע איזושהי פעולה קטנה.

מהראש אני כבר עכשיו יכול לספר לך על המצבים הגבוהים ביותר, אך כדי להגשים את זה בתוך הרצון, אתה חייב לעבוד קשה ובנחישות. אתה עוד צריך למצוא, באיזו צורה אתה יכול למשוך את האור המחזיר למוטב, כיצד לקבלו ולהשתמש בו בצורה נכונה. פשוט חסרות מילים לזה.

במילים בעולם הזה ישנם הרבה חכמים. נאמר: "חכמה בגויים, תאמין". אך ההבדל בין "אומות העולם" שבתוך האדם ו"ישראל" (המכוון, "ישר אל הבורא") הוא בכך שהראשון מבין בשׂכל את כל עבודתו הרוחנית, רק שאינו רוצה לתקן את עצמו! וישראל, המכוון "ישר אל הבורא", מתקן את הרצונות שלו.

שני החלקים האלה יכולים לגמרי לסתור זה את זה. האדם במילים יכול להיראות פשוט מלאך, הוא יודע הכל כל כך טוב, מבין וחודר לתיאוריה עם השׂכל שלו. (בדומה ל"מקובלים", שבעל הסולם פגש פעם בירושלים, שידעו את כל הספרים בעל פה).

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 26.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תהיה חכם ונאיבי בו-זמנית
בעניין מוח שליט על הלב

איזה רצון מדבר בי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest