דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / תיאורית האנטישמיות – חלק ה'

תיאורית האנטישמיות – חלק ה'

בשילוב של שתי תכונות

שאלה: למה אי אפשר היה מיד להעביר את השיטה לכל אומות העולם? הרי הבורא/הטבע יכול לעשות הכול?

תשובתי: זה לא נעשה לפי איזה שהוא רצון של הבורא. אנחנו חושבים שהבורא זו מהות עליונה, שבוחר, יוצר לפי הפקודות והרצונות שלו. לא. הבורא, זה הכוח העליון של הטבע, שבהיותו בהשפעה, בקשר ובאהבה מלאים ומוחלטים, בונה תחתיו  צורה אחרת לגמרי, חומר שנמצא בקבלה, בבלבול, בחוסר הסכמה ובשנאה. בשילוב של שתי התכונות הללו, בכך שמגלים את ההופכיות והניגודיות ביניהן ובשילובם יחד, הנבראים יוכלו לגלות את הבורא.

הכול נובע מתוך תכונת הקבלה ותכונת ההשפעה. בכך שהן מתחילות להשתלב זו בזו הן יוצרות מערכת עצומה של קשרים שמנוגדים ומשולבים הדדית ביניהם. זה מה שיש לנו.

שאלה: אם נאמר זאת בשפה מודרנית, מתרחשת כאן הבחירה הטבעית?

תשובתי: לא הייתי אומר שזו בחירה, מאחר ולא נבחר ולא נדחה כאן שום דבר. פשוט משתלבות באופן הדרגתי שתי תכונות מנוגדות והפוכות, השפעה וקבלה, שפרט להן אין שום דבר.

הערה: ההיסטוריונים אומרים, שלפני כמה מאות אלפי שנים על פני כדור הארץ התקיימו בו זמנית קרוב ל – 20  סוגים של בני אדם. ואחד מהם שרד, זה ה- Homo sapiens ("האדם החכם"). הטבע עשה כך שתהיה להם אפשרות לשתף פעולה.

תשובתי: הכול בנוי על רצונות פנימיים שנמצאים במצבים של דומם, צומח חי ואנושי. בתוך האדם או באיזו קבוצת אנשים מתגלה ומופיע רצון, וכך הם מתנהגים. אנחנו הרי רואים כיצד אנשים פועלים, אך ורק לפי דחפים פנימיים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ניתוח שיטתי של התפתחות עם ישראל", 22.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest