דף הבית / משבר עולמי / תיאוריה מערכתית של המשבר

תיאוריה מערכתית של המשבר

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

דעה: מ. שגיאחמטוב (שׂר הכלכלה של רפובליקת טטרסטן, חבר בוועדה להכנת כוח אדם ניהולי עבור הפדרציה הרוסית): איחוד עם הטבע קיים באופן אובייקטיבי, ללא תלות באדם, שבתהליך ההתפתחות מתגבר על התלות ואחר כך מדמה את עליונותו מעל הטבע, מבלי להבין בצורה מקיפה בשׂכלו שהוא והטבע נמצאים באיחוד מערכתי.

הפער והניגודיות של אובייקטיבי וסובייקטיבי מהווה גילוי שלב של דואליות האדם והטבע, כשלב התפתחות ביניים, המאופיין בחוסר תאום וליקוי, של דימויים סובייקטיביים ואיחוד אובייקטיבי של האדם והטבע.

בליקוי של הדימויים על חלוקה וניגודיות של השׂכל והמציאות, של סובייקטיבי ואובייקטיבי מתגלה ליקוי של האדם, המנוגד לטבע. כזה ליקוי מביא באופן חוקי למשבר היחסים של האדם והטבע.

אך השלב הזה של דואליות צריך להסתיים באופן חוקי בשלב של איחוד, שיהיה שונה מהמצב הראשוני שהוכר על ידי האופי שמתגלה בעליונות הדימויים על איחוד האדם והטבע.

משבר שמתגלה בימינו כאיום של אסון אקולוגי גלובאלי, מהווה תוצאה של התפתחות האדם בשלב של ניגודיות דואלית של האדם והטבע, אך הוא גם מהווה גורם, המזרז את ההתגברות של הדואליות הזאת.

תגובתי: אני מקווה, שבקרוב כולם ישמעו ויכירו במשבר, כשלב הכרחי של ההתפתחות שלנו, שאותו צריכים לתקן לא מחוץ לנו, אלא בתוכנו, בשינוי היחס שלנו לחברה ולטבע, כאל אחד שלם. בכך שנכיר בבעיה, אנחנו אחר כך נכיר את הטבע של האדם כרע, ונגיע לשלב הראשון של התיקון שלנו "הכרת הרע", "בראתי יצר הרע" (המנוגד לטבע הכללי).

ואחר כך אנחנו נגלה, שבעולמנו אין חוץ מהרע הזה עוד כוח, וכדי לתקנו, אנחנו זקוקים לכוח (עליון) חיצוני.

על מנת להזמין את הכוח הזה ולהשתמש בו לתיקון שלנו, אנחנו חייבים להשתמש בשיטת "הקבלה" (גם אם לא נקרא לשיטה בשֵם זה ולא נצביע על המקור שלה). בזה אנחנו נגיע לשימוש החצי השני של ההוראה של "תיקון הרע", "ובראתי תורה תבלין כי המאור שבה (כוח השפעה ואהבה) מחזירו למוטב (לבורא/לטבע)".

ידיעות קודמות בנושא:
הצלה מאפוקליפסה בסגנון יוקרתי
המשבר כאמצעי להתקדמות רוחנית
לגלות את הרע, כדי להתרחק ממנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest