דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / תחרות כמנוע להתפתחות החברה

תחרות כמנוע להתפתחות החברה

שאלה: עבור אדם פשוט ההצלחה היא המשפחה שלו, אורח חיים מסודר, אמידות כלכלית, ביטחון, בקיצור כל מה שמושג על ידו בעזרת תחרות. אבל הוא כבר התעייף מהריצה הזאת. איך הוא יכול להגיע לקיום אנושי נורמלי פשוט שיהפוך עבורו להצלחה?

תשובתי: בעולם שלנו זה נעשה מאוד פשוט. אם מדובר על גוף גשמי, אז צריך לתת לו בריאות, פנסיה, סביבה טובה. אבל אדם אחד לא ישיג בזה את ההצלחה. משיגים את זה על ידי חברה, כולם יחד. לכן הוא צריך ליצור כזאת סביבה, שתספק לו שירותים רפואיים, רווחה יציבה, כל מה שצריך!

שאלה: אבל בחברה שלנו ההצלחה מושגת על ידי יכולת תחרותית. האם אפשר להשיג אותה באופן אחר?

תשובתי: בחברה שלנו ההצלחה מושגת על ידי יכולת תחרותית, מפני שהאגו שלנו מורכב משני כיוונים. אחד מהם זה לשלוט על אחרים, להתעלות מעליהם, דבר שמביא את האדם למתח עצום, לבזבוזים אנרגטיים גדולים, ללחצים תמידיים. הכיוון האחר, הוא משיכה של הגוף הפיזי (של אותו האגו) למנוחה מלאה. שני ההפכים האלה שקיימים בנו, הופכים את התחרות להכרחית. היא מוציאה אותנו מהתרדמת ומחייבת אותנו לעבוד חזק.

מה גם שהתנאים לתחרות יכולים להיות שונים מאוד. המתחרה יכול להיות גם יריב שלי וגם עמית שלי. באופן כללי, אני בעד תחרותיות במעשים טובים, כשאדם נכנס למאבק כדי לעשות משהו מועיל לחברה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 17.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest