דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחפש במקום הנכון ותמצא

תחפש במקום הנכון ותמצא

מתוך מאמר של הרב"ש, "שובה ישראל עד ה' אלוקיך":

"מהו שה' רופא לשבורי לב. והעניין, כי ידוע, שעיקר אצל האדם הוא הלב. ש"לב" הוא הכלי המקבל את הקדושה מלמעלה. וזהו כמו שאנו לומדים בשבירת הכלים, שעניינו הוא, שאם הכלי שבור, כל מה שנותנים בתוכו, הכול הולך לחוץ.

כמו כן, אם הלב שבור, היינו שהרצון לקבל הוא השולט על הלב, נמצא, שלא יכול שם ליכנס שפע, מסיבת שכל מה שהרצון לקבל מקבל, הכל יוצא להקליפות. וזה נקרא "שבירת הלב"."

עד שהלב לא ירגיש את עצמו שבור, הבורא לא יעזור לאדם. כי עד אז, אין למי לעזור. הלב נשבר בבת אחת, אבל אנחנו מתקנים אותו בחלקים קטנים, וזו באמת הקלה גדולה בעבודה שלנו. כי אנחנו לא צריכים לעשות מאמצים גדולים, כדי לתקן הכול בבת אחת, מהמצב האגואיסטי שלנו היום וישר עד "עולם אין סוף".

אלא במקום זה, אנחנו יכולים לעשות את התיקון בהדרגה, במנות קטנות, כאילו שמעבירים את אוצר המלך, כל פעם מעבירים מטבע אחד ממקום למקום.

ובכל זאת קשה לנו מאוד לעשות את הצעד הראשון שלנו, מפני שזה מסמל מעבר לכוונה הפוכה: מעל מנת לקבל לעל מנת להשפיע. ולכן הוא לא יתבצע עד שאנחנו לא נברר את הרצונות והכוונות שלנו, עד שלא נבדיל בין הרצונות והכוונות, עד שנבין מה בכוחנו לעשות ומה לא בכוחנו, איפה זה אנחנו בעצמנו ואיפה אנחנו לא.

אנחנו חייבים לעשות את כל הבירורים האלה כדי להבחין בדיוק מה זה נקרא "לב שבור", מה בדיוק צריך לתקן? כדי לאתר בדיוק את האבחנה הזאת, נדרש זמן רב. כי אנחנו שוכחים על הקבוצה, שוכחים על האחרים, על זה שהרצון צריך להיות משותף. כל אחד מתחיל לחשוב על עצמו, על איך שהוא בפנים, בתוכו. וזה בכלל לא שייך ל"לב שבור".

הלב שבור, מפני שהוא לא יכול להתחבר עם הזולת. רק בזה כל השבירה, אבל אנחנו בכלל לא חושבים בכיוון הזה. אנחנו מנסים לתאר לעצמנו את השבירה האישית שלנו. ועובר זמן רב, עד שמאתרים את זה בצורה נכונה. אבל ברגע שזה קורה, נהייה לנו מובן שזו בעיה פשוטה וקונקרטית שאותה צריך לתקן.

נדרשת עבודה רבה כדי שהכלי יבין שלא יכול להיות לו שום דבר אישי, אלא רק כללי: שהוא רק חלק בתוך הכלי הכללי וחלק בתוך האור. אבל ברגע שיש אבחון, אז כבר אין צורך להזמין רופא, אנחנו מייד רואים איך באותו המקום מגיע התיקון והמילוי.

לכן, חשוב לנו מאוד להגיע למחשבה כללית, להרגשה כללית, כדי שכל אחד ירגיש את עצמו שנמצא בשדה כוח של הערבות ההדדית. אחרת, כל החיפושים שלנו נעשים לגמרי במקום הלא נכון. אנחנו מחפשים בתוך עצמנו במקום לחפש בינינו, ובאופן כזה מבזבזים את כל הכוחות שלנו שרק הולכים לטמיון.

מתוך ההכנה לשיעור, 13.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איחוד אחים, המתנה הטובה ביותר לאבא
להחיות את הלב השבור
מי שליבו שבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest