דף הבית / המשבר ופתרונו / במה צריך לעסוק איש עסקים?

במה צריך לעסוק איש עסקים?

שאלה: אדם רוצה לפתוח עסק משלו, אבל מפחד לאבד יציבות, כי הוא הרי צריך להאכיל את משפחתו ולכן הוא ממשיך לעבוד כפועל. לֵמה לתת עדיפות, האם להאכיל את המשפחה או להיות בהרמוניה פנימית עם עצמו?

תשובתי: אני לא חושב שאדם ירכוש הרמוניה פנימית מזה שהוא יהיה בעל הבית לעצמו. אין היום כזה דבר "בעל הבית לעצמו"! אתה נכנס היום לאיזה שהוא עסק ומרגיש, שיש אלפי אנשים שאתה תלוי בהם ובכל מקרה חייב "להתאים" את עצמך לכולם. ובמיוחד עכשיו, כאשר האנושות מתחילה להכיר ולהרגיש את עצמה יותר ויותר אינטגרלית.

לפתוח היום איזה עסק פרטי, זו בעיה גדולה. אם לאדם יש הרגשה של רווחה חומרית, אז האם אותו המילוי שאחריו הוא מחפש, ייתן לו רווחה חומרית עוד יותר גדולה? או האם הוא יוכל לקבל את אותו הסיפוק, מזה שהוא יהפוך להיות מנהל עסק? זו באמת בעיה.

עכשיו אנחנו נמצאים בתהליך של התהוות מהירה של המערכת האינטגרלית החדשה, של התגלותה בנו. לכן אני סבור שרוב העסקים, להיפך, יתחילו לגווע, להיעלם, משום שהם מיותרים ואין בהם צורך. אחוז גדול של המסחר הבינלאומי יתקפל. כל העולם מלא במוצרים שאין בהם צורך, במקצועות שאין בהם צורך, במפעלים שאין בהם צורך! אנחנו מייצרים כמות עצומה של מוצרים שאין בהם שום צורך, קונים כדי פשוט לזרוק. לכן הטבע באופן אוטומטי ונוקשה יעלים דברים שבכלל לא חשובים.

שאלה: אז במה צריך לעסוק איש עסקים? הנה, הוא רוצה לעשות משהו מועיל עבור האנשים.

תשובתי: שישתדל במקום עבודתו להנהיג מערכת של קשר הדדי אינטגרלי. הוא יקבל מזה תענוג עצום! אפילו אם הוא סתם מנהל באיזו מחלקה קטנה, שיתחיל להנהיג את המערכת הזאת בקרב כמה עשרות עובדים.

הוא יראה עד כמה כל אחד מהם הופך למקור של מילוי כללי, מוראלי ואפילו פיזי, הופך להיות בריא יותר, מלא חיים! בסופו של דבר כולם יהיו מרוצים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", 03.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
במה למלא את הריקנות?
אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה
ללא אינטגרליות אין הרמוניה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest