דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחפשו פתרון במישור חדש

תחפשו פתרון במישור חדש

שאלה: כתוב, "כול אשר תמצא ידך, לעשות בכוחך-עשה", ואחר כך כתוב לצפות לעזרה מהשמיים. איזו עזרה משמיים יכולה להיות, אם נאמר "חוק נתן ולא יעבור", כלומר הכול כבר נקבע מראש?

תשובתי: ניתנת לנו עזרה גדולה מאוד מהשמיים, מפני שאנחנו נכנסנו לתקופה חדשה. כולם מצאו את עצמם בכזה מצב, כאשר מרגישים שאין פתרון, ליתר דיוק, אין פתרון במדרגה הנוכחית שלנו. אבל זה גילוי חיובי, כי הוא יחייב אותנו להפסיק לחפש פתרון במישור הישן ולעלות לדרגה הבאה, איפה שהפתרון באמת קיים.

והפתרון הוא לא בלפתור בעיה ישנה, אלא כדי לראות את המצב מחדש. אנחנו נראה מטרה חדשה, מצב חדש, התמודדות אחרת לגמרי: לא בין אחד לשני, אלא בינינו לבין הבורא.

שאלה: יוצא, ש"חוק נתן ולא יעבור", השתנה עכשיו?

תשובתי: החוק משתנה בכך שמשתנה ההנהגה שיורדת עד לעולם הזה. אנחנו מוצאים את עצמנו בדרגה חדשה, יותר גלויה.

שאלה: ואז אפשר לצפות לרחמי שמיים?

תשובתי: בהתאם לאופן שבו אנחנו נפעל, את זה נקבל. אבל רחמי שמיים זה נקרא, שאפילו שעדיין לא מגיע לי במדרגה הנוכחית שלי, אבל אני מבקש, מפתח בתוכי רצון חדש על ידי הסביבה, ביטול עצמי, הכנעה וכולי, אז מגיע המאור המחזיר למוטב ומממש את הבקשה שלי.

כל רחמי השמיים האלה תואמים למאמצים שהושקעו על ידי, כלומר אני הרווחתי אותם. אבל אני לא ביקשתי דווקא את מה שקיבלתי, כי לא ידעתי על מה לבקש ולֵמה לכוון, ולכן זה נקרא רחמים.

מתוך שיעור על המאמר מספר "שמעתי" של בעל הסולם, 17.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המלחמה היא עם מחבלים או עם ההסתרה?
רחמים של בית דין קשוח
מה שאני, ומה שאהיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest