דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / תחליט, להתכונן ברצינות או להשתעשע

תחליט, להתכונן ברצינות או להשתעשע

הכול תלוי בהכנה, וכאן יש עניין של הקבוצה. מאחר והחיבור, זה ביטוי של קניית תכונת ההשפעה, הקירוּב, הדבקות בין אלה שעובדים יחד והולכים בדרך אחת, זה הביטוי של תכונת האהבה, שאותה הם רוכשים.

האיחוד ביניהם דומה לייחודיות של הבורא. כי אם הם רוצים להיות כאיש אחד, כלומר התכללות הדדית ברצונות ובמחשבות שלהם, ללא שום הבדל ביניהם, כמערכת אינטגרלית אחת, אז בזה הם משתוקקים להידמות לבורא, שהוא אחד.

בזה הם מכינים את עצמם, כולם יחד וכל אחד לחוד לטעום את הטעם האמיתי של הסעודה, שהוכנה על ידי הבורא.

לכן ניתנה לנו בעבודה שלנו בחירה חופשית, כדי לאפשר לנו להגיע לסעודת רשעים או לסעודת צדיקים. או שאתה מכין בצורה רצינית את עצמך, או שאתה משחק בצעצועים – תחליט מה לעשות.

וכאן מדובר על אלו שהגיעו לחכמת הקבלה. לאלו שלא הגיעו, אין כלפיהם עדיין שום דין, הם פשוט סובלים מהמשבר הכללי שדוחף אותם מלמטה לתיקונים. רק הם המסכנים, לא מבינים מה מתרחש. הם מצפים לישועה, אבל הישועה יכולה לבוא רק מאלה שהכינו בצורה נכונה את עצמם לסעודת המלך. ואז דרכם הסעודה הזאת תגיע לכל השאר שעדיין לא התחילו להתכונן.

לכן, כל העבודה שלנו היא בקבוצה, בהדדיות, בערבות, "כאיש אחד בלב אחד". כמו שנאמר: "איש את רעהו יעזורו", "אל תעשה לחברך, מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", ו"מאהבת הבריות, לאהבת ה'".

כל העקרונות האלה ממומשים רק דרך החיבור. כי זו ההכנה לגילוי היחסים שלנו עם הבורא, כך שהוא יתגלה בתוך ההכנה שלנו, בתוך החיבור. כלומר, תכונת ההשפעה והאהבה מתגלה בתוך הכלים שלנו שהוכנו ותוקנו כדי לגלות את התכונה הזאת בהתאם לחוק השתוות הצורה.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 13.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ומה אתה עושה בהיכל המלך?
תקופת ההכנה – אשרת הכניסה לחיים הרוחניים
ככל שנכנסים עמוק יותר לתוך הקבוצה כך מתקרבים יותר לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest