דף הבית / המשבר ופתרונו / גברים חלשים ונשים חזקות

גברים חלשים ונשים חזקות

שאלה: היום מדברים הרבה על כך שהאישה מדוכאת, רמוסה וכולי, אך בכלל לא נהוג לומר שגם הגבר מהווה מראה עלוב בפני עצמו.

מצד אחד, הוא למעשה מדוכא בתוך המשפחה, אין לו תפקיד. מצד שני, הוא חייב לפרנס את המשפחה ולספק את ההכרחיות. אבל ההכרחיות הזאת הפכה לכזאת, שמעטים הם הגברים שביכולתם לספק את ההכרחיות הזאת. ובנוסף, המשבר מביא לכך שאפילו מה שהגבר היה יכול בעבר, הוא כבר לא מסוגל לעשות עכשיו. כתוצאה מכך, הוא מתחיל לדבר בגסות, להתפרע, להכות את אשתו וכולי.

תשובתי: אנחנו נמצאים במצב שמאיים בפיצוץ. לכן, צריך לטפל בבעיה הזאת בצורה מקיפה, אינטגרלית: לפתוח קורסים באוניברסיטאות, דרך הטלוויזיה, דרך ועד הבית, מתנ"סים, בתי ספר ללימודי ערב, וכולי.

כלומר, אנחנו צריכים ללמד ולחנך! קודם כל, ללמד ולחנך את האישה, מפני שדרכה החינוך ימשיך הלאה. שנית, לטפל בבעיה הזאת בצורה מקיפה עם הגברים שאותם חייבים "להכניס" בכוח לקורסים.

אנחנו צריכים להעלות את האדם מהדרגה ה"בהמית" לדרגת "אדם", כי היום הוא מהווה מראה עלוב.

האישה היא יותר הסתגלותית, יותר כשרונית ומוכנה לשינויים, מפני שיש לה אינסטינקט אימהי, משיכה חזקה לחיים, כדי לצוף על פני המים בכל האמצעים. היא באופן כללי, מהווה אלמנט חזק, ואילו הגבר הוא חלש ופשוט צריך לארגן אותו בצורה טובה מחדש.

לא צריכים להיות עצלנים ובטלנים. אם אדם לא עובד, אז הוא לומד. אם הוא עובד, אז הוא צריך בכל מקרה בנוסף לזה ללמוד, נניח במקום העבודה.

כולנו צריכים לעבור קורס של השכלה וחינוך אינטגרליים. ללא זה שום דבר, לא יכול להיות. זאת צריכה להיות תוכנית ממשלתית. אפילו אם היא תדרוש השקעה כספית (אני לא חושב שזה יעלה הרבה), היא תיתן כזה אפקט כלכלי מיידי בכל מה שמתרחש בחברה, שזה יהיה הרבה יותר כדאי מכל ההוצאות.

העיקר זה לחייב את האנשים לבוא וללמוד בסדר מחייב, ולא לחכות. אבל זה, ללא ספק, חייב להיות מלווה בתעמולה רחבה בכלי התקשורת, שמפרסמים את השיטה של הלימוד האינטגרלי, כתוכנית מדינית לאומית.

אני חושב שברוסיה, שבה יש כזה ביקוש גדול לרעיון הלאומי, זה בהחלט אפשרי. ובעיקרון, זה בשום אופן לא מאיים על השלטונות, הם יכולים במקביל לנהל בשקט את המדינה, כי אנחנו הרי מדברים רק על חינוך החברה.

מתוך שיחה מס' 34 על חינוך אינטגרלי, 28.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מהפכה במשפחה
החינוך האינטגרלי של בני הזוג
איפה אתם, הגברים האמיתיים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest