דף הבית / חינוך, ילדים / תזונה: המנה הטבעית

תזונה: המנה הטבעית

Laitman_2011-06-26_5082_us.jpg

שאלה: מה צריכה להיות הגישה לצריכת המזון, כדי לספק לגוף בריאות פיזית?

תשובתי: לדוגמה, אני חולה סכרת בצורה קלה. זה נובע מכך שאני אוהב מתוק, אוהב סוכר. בטבע ישנם פירות, דבש, אבל אין סוכר. אם לא הייתי אוכל יותר מידי סוכר, אז לא הייתי חולה.

קיימים סוגים רבים של מאכלים, שאותם אנחנו מייצרים רק כדי למלא את חשבון הבנק שלנו בכסף, וכפועל יוצא מכך, את בתי החולים בחולים. האנושות חייבת לערוך ביקורת על כל הפעילות שלה ובהדרגה להוציא מהצריכה את כל מה שקיים בו רעל, אבל בתחילה לספק את התחליפים הדרושים, ואחר כך להפסיק את הייצור.

כפי שאנחנו נלחמים בעישון, כך צריך להילחם בכל מה שגורם נזק לגוף ולבריאות. בטבע קיים אוסף של מרכיבים ומצרכים טבעיים: ירקות, פירות, בשר, דגים, מים… ובהם אנחנו צריכים להסתפק. מה שלא קיים בטבע, ללא ספק גורם נזק לגוף. ולהיפך, כל מה שקיים בטבע, לכך אנחנו יכולים למצוא שימוש מועיל.

שאלה: היום המזון הטבעי יעלה הרבה יותר מאשר הרגיל…

תשובתי: אני לא אומר שאנחנו צריכים להפוך להיות צמחוניים וטבעונים, לעבור לביולוגיה טהורה ללא גנטיקה. אין לנו כאן ברירה, כי במקרה הזה אנחנו לא נוכל להאכיל את כל האנושות. אבל צריך לערוך מחקרים ולפתח את הטכנולוגיות הדרושות. למשל, יש לי חבר שמגדל בערבה פירות וירקות ללא תוספות כימיות, הוא משתמש בבקטריות מיוחדות שאוכלות את המזיקים.

בקיצור, ישנן דרכים שונות, אבל בראש ובראשונה צריך לספק לכולם מזון, זה ברור. ואחר כך אנחנו נתקדם בהדרגה לאקולוגיה.

לכן אני אומר, שההשׂכלה האינטגרלית צריכה להקיף את כל תחומי החיים שלנו, כדי להוביל אותנו במכלול אחד לתיקון ולאיזון. בזה אנחנו מחזקים את הבריאות, את היחס המאוזן לכל סוגי הפעילויות של האנושות. המהפכה הזאת בהכרה וביחס תשתקף אחר כך בטכנולוגיה, בכלכלה, בחקלאות ובכל שאר התחומים.

מתוך שיחה מס' 11 על ה"חיים החדשים", 09.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההרמוניה שאנחנו יוצרים בעצמנו
בלי כפייה והגבלות
משתחררים מהמותרות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest