דף הבית / המשבר ופתרונו / תור למומחה באומנות האיחוד

תור למומחה באומנות האיחוד

שאלה: במה נבדל ממבט חיצוני הקורס של החינוך האינטגרלי, מהמילים הפשוטות והיפות על אלטרואיזם, מפסיכולוגיה זולה וניו אייג'?

תשובתי: התפקיד העיקרי של הקורס הזה, הוא להשתדל להוכיח לאדם שהצלתו של העולם היא רק בחיבור. ולנו יש שיטת חיבור שאנחנו סבורים שהיא נכונה. והעבודה המעשית תוכיח את היתרון של השיטה הזאת על פני האחרות שמדברות כאילו באותן המילים.

חיצונית זה יכול להיות דומה, אבל קיים הבדל, כמו בין שני כנרים, שאחד מהם הוא אומן מפורסם, והשני מנגן בפינת הרחוב. אנחנו מציעים לכם "משחק" חדש, אז בואו נראה מי יהיה מוצלח ומי לא.

מומחיות, זו תכונה פנימית, זאת אומנות. ולכן המילים כאן יכולות להיות זהות. ישנם רופאים מומחים, שאליהם מגיעים לקבל טיפול מחוץ לארץ. יכולים לחשוב, בשביל מה, אם ליד הבית שלך במרפאה הקרובה גם כן יש רופא? – אנשים משלמים כסף רב כדי להתקבל אצל רופא מפורסם.

שניהם רופאים, אבל זאת שאלה של אומנות. לאחד יש חוש פנימי שלא ניתן למכור או להעביר, זוהי מתנה טבעית פנימית. וגם לנו יש כזה כוח פנימי, בואו נבדוק! אם אנחנו נצליח פעם אחר פעם, אז יעמדו אצלנו בתור ואנחנו ניחשב למומחים.

החיים יוכיחו את זה, כי אנחנו הרי מסייעים לאיחוד ולחיבור של העם. אנחנו לא קוראים להפרות סדר ולא לשבירת חלונות ראווה, אלא ללימוד, להשכלה. מפני שבהתאם לכל המחקרים, כל הנתונים, כל החתכים החברתיים הסטטיסטיים, אנחנו כבר רואים מה עוזר ומה לא.

אף פעם לא ניתן היה להשיג משהו טוב בעולם בעזרת כוח. בכל המדינות, איפה שהתרחשו מהומות והממשלות ויתרו תחת הלחץ של העם וביצעו איזה שהן הטבות ממעלה למטה, בסופו של דבר, זה הפך לנזק לאותו העם. אם נערוך מחקר, אז אנחנו נראה שלאחר הורדת מחירים, המחירים שוב עולים עוד יותר גבוה ממה שהיה לפני כן, גיל הפנסיה פתאום גדל בשנתיים וכך זה בכל התחומים.

איך זה יכול להיות, מדוע נעשה רע יותר ממש באותו המקום שניסו לעשות טוב יותר? כאילו שההטבה המיוחלת הזאת, להיפך, עשתה פעולה שלילית. אבל כזה הוא חוק הטבע, שלא ידוע לאנשים, ואילו לנו הוא ידוע. וכל ההטבות שלא נעשות בהתאם לחוק הזה, יהפכו לנזק עבורנו, ממש להופכיות, מפלוס למינוס.

רואים את זה לפי נתונים סטטיסטיים. ואם מישהו לא מאמין, אז הוא יכול שוב ליצור מהומות והפרות סדר ולבדוק לֵמה זה יביא בעוד חצי שנה.

זו אפילו לא תוצאה מהמשבר, זה פשוט חוק שפועל בקביעות. כל מדינה חזקה שפלשה לשטח זר והחלה לשלוט על מדינות אחרות, בסופו של דבר הייתה נשלטת על ידי אותן המדינות, אולי לא עכשיו, אלא בעוד מאה, מאתיים שנה. פעם צרפת שלטה בכל צפון אפריקה, בכך שהפכה אותה למושבה שלה. עכשיו יוצא, שצפון אפריקה מגיעה לצרפת ושולטת עליה.

וכך זה בכל מקום, ההיסטוריה תמיד חוזרת כבומרנג לכל אחד שפועל בכוח. לכן, כדאי לנו ללמוד מזה, כדי שלפחות נעצור את עצמנו מפעולות לא הגיוניות. כי אנחנו עד עכשיו עיוורים, עד היום. אבל אם כבר יש ברשותנו את כל התוצאות, אז כדאי לנו להחליף את הטקטיקה שלנו. אין ברירה, כי אנחנו היום מצאנו את עצמנו בכזה מצב של משבר, שכבר אסור לנו לטעות. אנחנו חייבים להסיק מסקנות נכונות.

מתוך שיעור של שאלות על חינוך אינטגרלי, 29.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מרצדס בעשרה דולר
1% שנולדו למען הכסף ו- 99% למען האושר
הידע האינטגראלי דרוש לכולם,

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest