דף הבית / כלכלה / כסף / "החתולים השמנים", הבנקאים מעוררים רעב

"החתולים השמנים", הבנקאים מעוררים רעב

מאמר דעה מתוך AlertNet, פרוייקט Thomson reuters: ספסרי הבורסה שמהמרים על העלאת מחירי המזון אשמים ברעב בעולם. האנשים רעבים כיוון שהשווקים רחוקים מאיזון. מחירי המזון אינם קשורים לשוויים האמיתי של האוכל וכן לנגישות שלו.

חוסר הפיקוח על שווקי המזון הביא לגידול בתנודתיות ותרם לעליית מחירי המזון, שבגללה מיליוני אנשים בעולם נקלעו לרעב ולעוני. בשנים האחרונות המשקיעים הכניסו כמויות אדירות של כסף למוצרי הבורסה החקלאיים והפכו לשחקנים המרכזיים בשוק הזה.

בשנת 2011 שוק מוצרי הבורסה הפסיק לתפקד כשוק נקי, שבו המחיר נקבע רק כיחס בין הביקוש להיצע. פעילות הספסרים הסיטה את המחירים הצידה מהרמות המוסברות על ידי הסיבות הבסיסיות בכלכלה. למשל, מחירי החיטה עלו ב-46% מינואר עד פברואר 2008, ולאחר מכן, באותה המידה נפלו לקראת מאי, ושוב עלו ב-21% ביולי, כדי ליפול שוב באוגוסט.

בנקים מסוימים נמנעים מעסקאות כאלה ויוצאים מכל ההשקעות במוצרי הבסיס, כגון סויה, חיטה, תירס, בשר.

התייחסותי: בעולם ישנו עודף בכל, גם במזון. ורק הספסרות של "החתולים השמנים" מביאה לחלוקה בלתי שוויונית ולרעב. המשבר, החורבן, הרעב, האסונות האקולוגיים יאלצו אותנו לקבל החלטה לרסן את הטבע האגואיסטי שלנו. ואילו השאלה, "כיצד לעשות זאת?" – תביא את כולנו לשיטת "החינוך האינטגרלי".

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת המזון הגלובלית הרוסה
האפוקליפסה תוקפת את האנושות
משבר המזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest