דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תודה רבה על ההסתרה!

תודה רבה על ההסתרה!

צריך לברר מדוע הבורא ברא את הכול דווקא בצורה כזאת. הרי הבורא הוא כול יכול, והוא היה יכול לעשות את הכול בצורה אחרת. הוא לא נמצא בעולם שלנו, שבו אנחנו נאלצים לקבל את הכול מן המוכן, כמובן מאליו.

אם כן, מדוע הוא עשה שהכלים שמושכים את האורות ומגלים אותם לאחר יגיעה כה רבה, מקבלים מהם בסך הכול הארה קטנה מאוד, ואילו ההארה הגדולה, שאותה הם אינם מכירים ואינם מרגישים, מתגלה באיזשהו מקום אחר. מה יוצא לנו מזה?

התועלת הגדולה ביותר מכך היא שאנחנו לא רואים את העבודה הגדולה שאנחנו עושים, ולכן זה לא מבלבל אותנו. זה טוב מאוד שנסתר מאיתנו אותו האור הגדול שאנחנו מזמינים.

אם אני עשיתי כאן למטה איזושהי פעולה קטנה מאוד בגילוי הקשר בין כולם, ודחפתי את כולם לאיזשהו קשר, אני מעורר בכל העולמות אור גדול מאוד, אך אינני מגלה אותו! וזה טוב, כי אם הוא היה מתגלה לי, הייתי נסתם, הייתי מתגאה, ובכך הדרך הרוחנית שלי הייתה מסתיימת. לכן זה טוב מאוד שזה נסתר ממני. זה שומר על הכלים שלי.

ומהצד השני, אני צריך לפתח את הכלים דהשפעה. ולכן, על אף שאני רואה שלא יוצא כלום מהעבודה שלי, זה לא משנה לי, ואני בכל זאת ממשיך: נכלל עם הקבוצה, עם הסביבה, ואינני דורש שום דבר חוץ מהיכולת להשפיע.

היכולת להשפיע תמיד נמצאת לפניי. אם אני באמת רוצה אותה, אין לי שום בעיה, והכול פתוח בפניי. אל תגיד שהשמיים ננעלים בפניך. הכול מגולה! על ההשפעה לא היה שום צמצום. אין לך מה לבכות. אם אתה בוכה, סימן שאתה בוכה על הקבלה, וכאן שום דבר לא יעזור לך – לעולם לא תצליח לחטוף שום דבר לעצמך.

אם כן, העובדה שהכלים והאורות הממלאים אותם נסתרים מאיתנו בזמן ההשפעה, פועלת לטובתנו מכל הבחינות, ואני צריך ממש להודות על זה. ראשית, זה עוזר לי לא להיסתם על ידי האור הגדול, ושנית, זה מסייע לי לפתח את תכונת ההשפעה מתוך החושך הגמור.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 20.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות
חוק היקום של ערך הפוך
לא לעצור בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest