תהיה בן אדם!

אדם הראשון נקרא בשם שמטעה אותנו לחשוב שאנחנו דומים לו, מפני שגם אנחנו נקראים בני אדם. אולם זהו פרצוף רוחני (מערכת השפעה), שבינתיים אין לנו כל קשר איתו, אף לא נקודת מגע אחת.

במידה שארכוש רצון לקבל בכוונה על מנת להשפיע, אתחיל להתכלל בתוך המערכת הזאת. אך זה יהיה לא אותו ה"אני" כפי שאני תופס אותו היום, לא הגוף הפיזי שלי והאישיות שלי. זהו רצון חדש לחלוטין, כוונה חדשה, תפיסה, הרגשה, הכול חדש.

לכן, אין כל צורך לחשוב בינתיים שאתה שייך לפרצוף הרוחני של אדם הראשון. אדם הראשון הוא המבנה של הנשמה המתוקנת. אם אני נמצא בהשפעה לזולת, לוקח את הרצונות שלו ובפועל עובד איתם, כתוצאה מכך אני בונה את פרצוף אדם הראשון.

אך אם לא קיים אצלי הרצון להשפיע לזולת, אין לי חומר ליצירת הפרצוף הזה. אני חייב ליצור על החומר (הרצון) שלי כוונת השפעה, לעבד אותו, לארגן אותו, לחלק אותו ל"ראש", "תוך", ו"סוף", לעבוד עם הכוונות, לתכנן, לפעול.

אם אעצב את עצמי באופן כזה, אהפוך להיות חלק מאדם הראשון ואז אהיה ראוי להיקרא "בן אדם" (בנו של אדם). ובינתיים אין לי כל קשר עימו. גוף אדם הראשון הוא הרצונות של כל הנשמות. אם אני רוצה להפוך להיות חלק מאדם הראשון (וכל אחד מאיתנו חייב בסופו של דבר לעשות זאת), עליי לכלול בתוכי את הרצונות הזרים של כל העולם ולהתחיל למלא אותם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 10.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נגזרת במרחב הנשמה…
האם אדם הראשון היה קיים?
עד איזו מדרגה האדם צריך לעלות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest