דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תבנה את ביתך, והוא יתמלא בחיים!

תבנה את ביתך, והוא יתמלא בחיים!

לתלמידים כל הזמן מופיעה אותה השאלה: מה צריך לעשות? עם השאלה על משמעות החיים שלי אני מוצא את המורה, את הקבוצה, ומתחיל ללמוד. צריך לארגן בצורה הנכונה את כל המקום הזה, כדי שבעזרת ההַכְוונות וההדרכות של המורה, בזכות הלימוד, ניתן יהיה לגלות בתוך הקבוצה הזאת את הצורה הרוחנית.

כאילו שמצאתי ערימה שלמה של קוביות, וזאת הקבוצה. ועכשיו אני יושב, כמו ילד קטן יחד עם אביו ועם ספר הוראות שבו מצויר כיצד אני צריך לבנות בית.

אני מסתכל בספר הזה, אבל זה לא מספיק, כי אני הרי עדיין קטן וטיפש. אני צריך שהמבוגר יעזור לי. ואבא עוזר לי לבנות את הבית מהקוביות האלה, שמהן מורכבת הקבוצה. זה מה שקורה אצלנו.

בזכות זה שאני בונה בית, אני רוכש את השכל, אני יותר ויותר מבין ומרגיש. וכאשר אני מסיים לבנות את הבית הזה, אני מתחיל לגלות בו חיים! פתאום נדלקות שָם איזה שהן מנורות קטנות, משהו מתחיל לזוז בפנים, מופיעים כל מיני צלילים, ריחות, הוא מתחיל לחיות, כמו באגדה מופלאה.

ברגע הזה, כשאני מסדר בצורה הנכונה את כל הקוביות, הכול פתאום מואר ומתחיל לנוע.

שאלה: אבל תחילה האבא מראה לילד כיצד לבנות את הבית, ואחר כך הוא בונה אותו יחד איתו. מדוע הוא לא עוזר לנו לבנות?

תשובתי: אתה רק תתחיל לבנות ולדרוש את העזרה שלו בכך. אולי אתה עוד לא ניגשת לשום בנייה בקבוצה, וכבר אתה שואל, איפה אבא? בשביל מה אתה צריך אותו אם אפילו עוד לא התחלת?

כשתתחיל לבנות, אתה תראה שעדיין אינך מסוגל לזה, ואז תרצה שהוא יהיה יחד איתך. אתה תלך ותוביל אותו ביד כדי שהוא יעזור לך במשחק הזה. ובינתיים עדיין נדמה לך שאתה תבנה הכול בעצמך ואין לך צורך באבא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקוביות שבונות את המציאות הרוחנית
ללמוד מהבורא
היום מתחיל מהערב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest