דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תבחר עם מי להתרועע

תבחר עם מי להתרועע

בעל הסולם, מאמר "החרות":

"כי הגם שיש לכל אחד בחינת "מצע משלו", מכל מקום אין הכוחות מתגלים בפועל זולת על ידי הסביבה שהוא נמצא בה… אשר רק בענין בחירת הסביבה, משוער כל ענין ממשלתו של האדם על עצמו, אשר בשבילה הוא ראוי לשכר או לעונש.

אולם לאחר שבחר הסביבה, הוא מוטל בידיהם כחומר ביד היוצר."

האפשרות לבחור בסביבה נכונה ניתנת רק לאותם אנשים שיש להם "נקודה שבלב". כי הם עומדים עכשיו להתפתח בדרגת ה"מדבר", בדרגת האדם, הדומה לבורא. דווקא אותם האנשים שבהם התעוררה הנקודה הזאת, השורש של הנשמה שלהם, הם אלה שמקבלים התעוררות ודחף כדי להגיע ולהיכנס לחברה נכונה. ואז הם צריכים להחליט, האם הם עושים את זה או לא.

וזוהי הבחירה החופשית בין הרצון לקבל והנקודה, תחילתו של הרצון להשפיע, ואפילו לא הרצון להשפיע, אלא האחוריים של הרצון להשפיע. באמצעות שני ה"קטבים" האלה אני יכול לבחור. איך? על ידי זה שאני מתחזק בסביבה נכונה. בזה אני רוצה לחזק גורם אחד לעומת האחר.

אבל אם אין לי את הנקודה השנייה, אם אני כולי רק רצון לקבל, אז אני בוחר רק על ידי הרצון לקבל. במקרה כזה, כמו כלב שמריח משהו ברחוב, אני מחפש את התועלת האישית, וזה הכול.

שאלה: אבל באותו הזמן במסגרות של החינוך האינטגרלי אנחנו מציעים לאנשים ליצור בעצמם את הסביבה הטובה עבורם.

תשובתי: נכון, אבל ליצור סביבה טובה יותר עבור הרצון לקבל שלהם, ולא עבור ה"נקודה שבלב". כך שהאדם ידע שבעיגול הכללי, בחיבור, אפשר לחיות יותר טוב בחיים הגשמיים שלהם.

אולם למעשה, ה"נקודה שבלב" נמצאת אצל כולם, היא טמונה בכל רצון לקבל, בעומק זה או אחר. כמו שכתוב: "וכולם ידעו אותי מקטנם ועד גדלם". אבל, בזה שאנחנו מארגנים את האנשים ומעבירים להם את המאור המחזיר למוטב, בזה אנחנו מקדמים את ההתעוררות של הנקודה הזאת, כדי שהיא תתחיל "לצוף" כלפי מעלה. ויום אחד, אדם שלומד בקורס של השיטה האינטגרלית יאמר לנו שהוא רוצה ללמוד את חכמת הקבלה. למה? הוא בעצמו אינו יודע, פתאום בא לו הרצון…

אבל כך או אחרת, הקבוצות האינטגרליות הן לא מהוות סביבה קבלית, כי אין להן את "קו שמאל". אנחנו מטפלים בהם, כמו שמטפלים בחסידים, מלמדים אותם להיות יותר טובים, להיות ביחסים הדדיים, בחיבור, אבל ללא הפרעות מצד האגו, ש"מרגיש" לאן זה מוביל. על העבודה היותר רצינית אנחנו כבר מדברים בסביבה שלנו.

מתוך שיעור על מאמר "החרות" של בעל הסולם, 04.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בחירה לפי רוחי
אנחנו ויתר העולם
כיצד לבחור בסביבה טובה יותר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest