דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שתי מגמות בחיי הפזורה היהודית – חלק ב'

שתי מגמות בחיי הפזורה היהודית – חלק ב'

אנטישמיות, זה חוק שימור של העם היהודי

שאלה: הנצרות זו דת שהחזירה בתשובה מיליוני בני אדם. ותמיד הייתה טענה דווקא כלפי היהודים שהם נמנעים מזה. פתאום היהודים עצמם החלו להמיר דתם לנצרות. היה נדמה, שכולם צריכים לשמוח שהיהודים סוף כל סוף הבינו, מי הוא האלוהים האמיתי, המשיח. ואילו כאן להיפך. למה אומות העולם לא שמחו שגם יהודים הפכו לנוצרים?

תשובתי: העניין הוא לא אם הם שמחים או לא. זה לא תלוי בעם או במנהיגים שלו. זה תלוי בכוח העליון שיש לו  מטרה שנקבעה מראש. אם אתה מתקדם לקראת המטרה הזאת, אז הכול בסדר. אבל אם אתה פונה הצידה או הולך בכיוון הנגדי, אז ודאי שתקבל כאלה מצבים. אפילו בזמן גירוש היהודים מספרד, המלכה איזבלה אמרה ליהודים שהתחננו בפניה לא לגרשם מהמדינה: "למה אתם פונים אליי? אתם צריכים לפנות לבורא! זה הוא שעושה הכול, ולא אני".

הערה: החכם הגדול שהיה מקורב למלכה, דון יצחק אברבנאל כתב, שהמלכה איזבלה אמרה: "לב המלך ביד אלוהים, כמו זרמי מים: לאן שירצה, לשם הוא מכוון אותו", ואחר כך הוסיפה: "האם אתם באמת חושבים, שמה שקרה לכם, נובע מאיתנו? אלוהים שׂם את זה בליבו של המלך".

תגובתי: עד לאיזו דרגה הגיעו היהודים שמלכת ספרד צריכה להסביר להם את התורה ושהכול נמצא בידיו של הבורא, ולא בידיה של המלכה!

הערה: לאחר שגורשו מספרד קרוב ל – 300,000 יהודים, החלה נסיגה חזקה.

תגובתי: חלפו מאז 500 שנה, אבל ספרד לא הצליחה להתאושש. והיא הייתה המדינה המשגשגת ביותר.

הערה: המדינות השכנות, שקלטו את היהודים, אמרו על כך תודה למלך פרדיננד. למה הוא היה צריך לגרשם? משהו נראה לא הגיוני. כולם הבינו שלא היה צריך לעשות את זה, מפני שהיהודים ניהלו את כל הכלכלה, מה גם שהם ניהלו אותה בצורה טובה, לטובת האליטה עצמה. מצד שני, הם כבר התנצרו וכאן לא היו שום בעיות. ופתאום מתרחש משהו לא מובן, מופעל איזה חוק…

תגובתי: החוק העליון. הכוח העליון. אם היהודים היו נשארים שם הם היו מתמוססים בין הגויים לחלוטין. ואילו כך, בזה שהבורא מעורר כלפיהם יחס של שנאה ומָגלה אותם ממקום למקום, אפשר לשָמֵר את העם היהודי, כדי להביא למצב שבו בזמנינו הוא כבר יוכל להוביל את כל העולם למטרה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ניתוח שיטתי של התפתחות עם ישראל", 29.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest