שריון כנגד האגו

ישנם סוגים שונים של "שופטים ושוטרים" בעבודה הרוחנית. יש כאלה שפועלים עד להשגת המסך הראשון, שנקרא "מעבר המחסום". השופטים והשוטרים הללו עובדים בצורה ישרה והפוכה, כלומר, מגדילים את הרצון לקבל שלנו, וכביכול נותנים לאדם עונש גדול יותר. והוא צריך להתעלות מעל זה ולהביא את ה"זכויות" שלו, שמראות שהוא רצה לברוח מהאגו הזה.

וזה לא סתם להתעלם ממנו, אלא להכיר בו, עד שהוא יבין שהוא חייב להתפלל לעזרה, להעלות מ"ן. הרי מעומק המרתף של האגואיזם אי אפשר לברוח לבד, אלא רק במידה שבה האדם פונה בתפילה ומבין שהוא נמצא בבית סוהר. ואז הוא מתחיל לבקש עזרה כדי לצאת ממנו.

ולאחר מכן, במקום הייסורים של העולם הזה והרגשת החושך של המרתף, נותנים לו תענוגים, כדי שהוא לא ירצה לצאת מהמרתף הזה. הוא נשאר במרתף האגואיסטי, שפתאום נראה לו כמו ארמון, פשוט גן עדן, שמציע לו את כל מה שהוא רוצה: "אם תרצה, תקבל את כל העולם הבא בעולם הזה. הכול, חוץ מהאיחוד עם כולם על מנת להתאחד עם הבורא".

כך מפתים את האדם, ועליו להבין שהבדיקה הזאת מגיעה מאותם השופטים והשוטרים, כדי לספק לו בסופו של דבר צורך במסך שיאפשר לו לצאת מהמרתף וליצור לעצמו שריון, מסך כנגד האגו שלו והתענוגים האגואיסטיים.

מהו האדם: זהו רצון גדול, שאותו אנחנו מציירים כמו כלי – ומעליו יש תענוג גדול. וכל השאלה היא רק האם יש לו מסך, שדוחה את האחד מהשני: רצון גדול, רעב, הרגשת קור, חושך, חוסר אונים ברצון לקבל – ומעליו כל התענוגים. כיצד הוא יכול להתמודד נגדם? או שהוא ייקח את זה, או שהוא יבקש מסך עליהם, כדי להתמלא דווקא מהדבקות בבורא.

כל העבודה שלנו היא דרך השופטים והשוטרים. יש המון אופנים שאפשר לדבר עליהם. אבל בואו נכיר אותם מהחיים.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 21.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שופטים ושוטרים בכל השערים
שופטים ושוטרים
הלילה שלפני היום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest