דף הבית / כלכלה / כסף / שנת 2012 – שנה מכרעת עבור אירופה

שנת 2012 – שנה מכרעת עבור אירופה

דעתו של הנינג מאייר, עורך הז'ורנל Social Europe Journal: "בשנה הבאה צריכים להתרחש באירופה שינויים רציניים, אחרת ישנה סכנה של מיתון גלובלי ומהומות כלל אירופאיות. שנת 2011 הייתה השנה הקטסטרופלית ביותר בכל ההיסטוריה של קיום האיחוד האירופאי. המשבר האירופאי עבר מהפריפריה למרכז. כל התחבולות הפוליטיות והפיננסיות התגלו כלא מספיקות וכמאוחרות. הווטו של בריטניה הביא לשבר פוליטי של האיחוד האירופאי".

התייחסותי: כנראה שהעקשנות האירופאית ורגש ההתנשאות לא ייתנו לאיחוד האירופאי להגיע לאיחוד בדרך קצרה וקלה אלא רק בדרך ייסורים…

אינטרסים לאומיים במקום פשרה

"חוסר יכולתן של הממשלות האירופאיות להתעלות למעלה מהאינטרסים הלאומיים ולקבל את ההחלטות הדרושות – זוהי הסיבה העיקרית לחוסר ההצלחה של האיחוד האירופי במשבר. אנחנו מתקרבים לקיפאון פוליטי.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד הכריזה לא רק על החמרה במצב אלא על הסכנה שבקביעת סגנון פוליטי מבודד למען האינטרסים הלאומיים. מדיניות מסוג זה הביאה למלחמת העולם השנייה".

התייחסותי: בדיוק למען האינטרסים הלאומיים חייבים ליצור קשר הדוק לכל הצדדים ותוכנית של התמזגות האיחוד האירופי לגוש אחד שלם!

בשנת 2012 מצפה לנו מרד

"אם נמשיך לעשות את מה שעשינו עד עכשיו, בשנת 2012 אני חוזה יותר ממחאות רגילות: יקומו תנועות חברתיות חדשות, והתנגדותם של האזרחים תהיה מתואמת על ידי כלי התקשורת החדשים והרשתות החברתיות.

קשה לעצור את התהליכים שכבר יצאו לדרך. אם לא נעקור את הסיבות למחאות, ההתנגדות האזרחית למדיניות חסרת הצדק רק תגבר.

האיחוד האירופי צריך לשנות את הכיוון, להפוך את הבנק המרכזי של אירופה לרשות העיקרית שתטפל בהצלת הכלכלה, ולערוך רפורמה שורשית של המגזר הכלכלי".

התייחסותי: הלוואי והבנק המרכזי של אירופה היה יודע בעצמו מה לעשות!

מספר מדינות יכולות לעזוב את גוש האירו

"תסריט מציאותי יותר הוא יציאה של מדינות מגוש האירו, משבר פיננסי גלובלי נוסף וויכוחים משפטיים למשך שנים רבות. משבר כלכלי ולאחר מכן פוליטי.

עדיין לא מאוחר לשנות את הכיוון. אחרת בשנת 2012 לא יהיה "אינטרס לאומי" אלא "שובה של הלאומנות". אנחנו ניצבים על פרשת דרכים. מנהיגי אירופה צריכים להיות מודעים לתוצאות ארוכות הטווח של מעשיהם".

התייחסותי: העניין הוא שרק הבנת תוכנית האבולוציה שלנו וההליכה לפיה תאפשר לנו להפוך את הצעדים שלנו לנכונים. אחרת הכוחות המתקנים של הטבע יזמינו משבר גדול עוד יותר כדי להראות לנו את הדרך הנכונה – אך זוהי דרך ייסורים.

ידיעות קודמות בנושא:
אכן, משבר מערכתי
הקהילה הבינלאומית חייבת לשתף פעולה
האוניברסיטה של העולם האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest