דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני ספרים לבחירה

שני ספרים לבחירה

אם לאדם יש דעה חזקה לכָוון הכול לטובת הבורא, זה טוב, והוא יכול להתפלל כדי לממש את ההשתוקקות הזאת, לרצות להשתמש בכל הרצון לקבל שלו בעל מנת להשפיע, וזה נקרא "להירשם בספרם של צדיקים". אבל אם יש לו דעה חזקה להשתמש בהכל לתועלת עצמית, אז גם זה לא רע, מפני שכאן הכול ברור, ולאדם יש אפשרות להבין באילו רצונות הוא נמצא. הוא יכול להתפלל על הרצון לקבל שלו, בכך שמבקש לרשום אותו בספרם של הרשעים שנידונים למוות, כלומר רוצה לבטל את האגו שלו.

הוא בוחר באיזה ספר הוא יירשם. אבל אם הוא רוצה גם את זה וגם את זה, מתלבט בין זה לזה, זו כבר בעיה. צריך להשתדל להימצא כמה שפחות במצב כזה ללא ברור. לרצות לעבוד למען הבורא, אבל יחד עם זה לקחת קצת לעצמו – זה מאוד מסוכן. אם האדם לא נלחם נגד המצב החצוי הזה, אז הוא יכול להישאר במצב לא מוגדר הרבה שנים, מבלי שנוטה לצד זה או אחר.

הוא יחשוב שהוא קיבל קצת מצד אחד וקצת מצד שני, לכן אפשר לחכות והכול יהיה בסדר. זהו המצב הגרוע ביותר.

כלומר, צריך להשתדל בעזרת היגיעה בקבוצה, השפעת הסביבה, לקבוע את המצב שלו, כדי לדעת שהוא רשע ולרצות להשמיד את האגו שלו, כלומר להיות רשום בספרם של הרשעים, שנידונים למוות. זה נקרא "צמצום א'".

ואחר כך הוא ירצה שידונו אותו לחיים, בכך שיאפשרו לו לעבוד ב"על מנת להשפיע", כלומר שירשמו אותו בספרם של צדיקים. אבל העיקר זה להיזהר מלהימצא במצב ביניים: בין זה לזה, גם לטובת הבורא וגם לטובת עצמי. חייבת להיות בקשה חזקה מאוד על הכוונה למען הבורא, כדי שהאדם לפחות יראה שהוא דואג רק לתועלת עצמו.

מתוך ההכנה לשיעור, 02.05.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest